søndag 4. januar 2015

Dessert på 15 min!

Godt nyttår!!!

Tenk at vi alt er kommet til 2015! Jeg synes dette året som har vært har gått ufattelig fort! Det har skjedd så utrolig mye spennende! Jeg har vært både ute å reist, møtt nye mennesker, deltatt på bakemesse, tilbragt masse tid med mine kjente og kjære! Ja det har vært et veldig fint år! Så nå gleder jeg meg veldig til å ta fatt på det nye! Jeg har bestemt meg for å gå inn i året uten nyttårsforsetter, uten forventninger, uten krav til året som kommer. I år får det som skjer, skje, jeg skal være klar for alle eventyr jeg møter på! Det jeg derimot er ganske så sikker på er at en del av disse eventyrene som venter, kommer jeg til å oppleve sammen med gode venner!

Jeg er ganske heldig! Jeg har en del venner som alltid har vært der og som jeg vet alltid vil være der! Noen av dem har jeg kjent i hele 20 år alt! Hvert år prøver vi i en hektisk hverdag å sitte av litt ekstra tid til oss. Vi går derfor av og til ut å spiser sammen, eller drar på cafe. Og hvert år holder vi julebord! Da lager vi alle noe tapas som vi tar med oss og samles. Min oppgave blir som oftest å stå for desserten! Det ble det i hvert fall denne gangen, og det er denne desserten jeg nå tenkte å dele med dere!

Til årets julebord laget jeg en super enkel dessert som består av 5 ingredienser! Den oprinnelige oppskriften fikk jeg av min kusine, men jeg har gjort en del endringer på den under veis, så da endte jeg opp med denne som jeg skal dele med dere nå! Men før jeg gjør dette må jeg påpeke at denne oppskriften kan du gjøre så lett som du vil, eller så vanskelig som du vil. Jeg går ut i fra at du kjøper alle disse ingrediensene på butikken denne gangen. Altså ingen baking her! Desserten vil derfor være klar på 15 min!



Dette trenger du:
1 pakke ferdig lagde marengs
1 pakke Freia sjokolade kjeks
1 Kremfløte
1 Vaniljekrem
1 pakke fryste skogsbær


Slik gjør du:

Finn frem en skål som du kan blande alt i.
Knus kjeksene å ha som første lag i skålen din. 


Knus marengs over sjokoladekjeksene din.
Jeg brukte hjemmelagde marengs da dette var det jeg hadde,
men det går helt fint å bruke kjøpte også.



Pisk kremfløten til krem med en håndmikser.
Når kremen er klar blander du i vaniljekremen.
Du kan blande dette sammen med håndmikseren på veldig lav hastighet.
Ha dette så over kjeksene og marengsen din.



Tin dine fryste skogsbær i en skål gjerne med litt sukker drysset over.
Like før severing har du de tinte bærene over kjeks/marengs/kremblandingen din.



Resultatet blir en super enkel dessert som ser flott ut, smaker friskt og godt. 
Og om ikke det er nok så er dette en dessert som alle kan klare å lage!



Håper denne desserten faller i smak hos dere alle, slik den gjorde hos oss!
Og så må jeg selvsagt takke min snille kusine som deler slike supre oppskrifter med meg!


Ønsker dere alle et riktig godt nytt år! Måtte året bli allt dere ønsker og mer!



Think Pink!






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar