søndag 3. juli 2011

Dåpskake til lille Milla

I helgen skulle en liten prinsesse døpes. For anledningen fikk jeg spørsmål om jeg kunne lage en dåpskake. Jeg svarte selvsagt ja! Foreldrene ønsket en Red Velvet Cake for anledningen så da ble det jo selvsagt det:)

Kaken er denne gangen formet som et hjerte. Jeg brukte ostesmørkrem som krem mellom lagene. Og kledde kaken med mmf. Det fine med mmf er at både nøttealergikere og mennesker som ikke tåler gluten kan spise den, uten å bli syke:) Til pynt på kaken laget jeg forskjellige blomster av hvit sjokoladepasta. og så skrev jeg navn og dato med rosa glittergele. Som en liten avsluttning hadde jeg kjøpt inn et par søte små pyntesko til dåpskaker på bokbutikken Ark.

Gratulerer så mye med dagen til prinsessen og familien! Håper det ble en fin og kjekk dag! :)


Oppskrift på Red Velvet Cake
Oppskrift på mmf



Oppskrift på sjokoladepasta:
100 g sjokolade
50 g lys sirup

Slik gjør du:
1. Smelt sjokoladen i vannbad.
2. La sjokoladen kjøle seg ned i ca 5min.
3. Rør inn sirupen slik at det blir en deig.
4. Ha deigen i en plastpose eller i plastfolie og sitt kaldt i kjøleskapet til den er stivnet. ( for å kna den lettere, kan du ta deigen inn i mikroen i ca 10-15 sek når du skal bruke den).







Think Pink!








2 kommentarer:

  1. Igjen, tusen tusen takk for den nydelige kaken. Perfekt både i smak og utseende :)
    Du kan dine saker, det er sikkert!

    SvarSlett
  2. Verse god:D Godt kaken fallt i smak:D

    SvarSlett