søndag 18. mars 2012

Baby shower cake

Hei alle sammen!

Da har jeg vært på mitt aller første baby shower besøk! Og det ble holdt for selveste Cecilie! Besøket var en overraskelse så Cecile hviste ikke noe om det. Marina som da var arrangøren av det hele hadde fikset både gaver og en stor "kake" laget av bare bleier! Hun hadde fått samboeren til Cecile med på det hele også, så det var lite og ingenting å gjøre bortsettfra å stille opp med godt humør og en god latter på lur! Jeg derimot stilte også med kake etter at Marina spurte meg om jeg kunne lage en og som tradisjonen tro gjore jeg selvsagt det! Både Marina og Cecilie har jeg blitt kjent med igjennom jobben min på lekelandet Baluba, så mer enn noen andre har vel disse jentene vært mine forsøkskaniner når jeg har bakt! I besøket var også en del av de andre god jentene fra Baluba, så stemningen var på topp og alle koste seg supermye!

Da jeg skulle til å lage kaken var det et viktigt spørsmål som dukket opp! HVILKEN type kake skulle jeg lage?!? Så da gikk jo selvsagt spørsmålet rett til Balubajentene og svaret jeg fikk var klart! Red Velvet Cake. Jeg må helt ærligt si at jeg ble egentlig litt overrasket over dette svaret. Etter å ha laget denne kaken veldig mange ganger nå antok jeg egentlig at de var litt lei den, men slik var det hvist ikke! Ikke at jeg ikke forstår dem, for Red Velvet er jo virkelig blitt en av mine favoritt kaker. Sjokoladekake, uten å være helt sjokoladekake. Saftig og god og så på toppen av det hele er den toppet med ostesmørkrem og farget rød!, må jo bli en suksess! Og det blir den forsåvidt også alltid! Har ikke møtt et menneske enda som har sagt at de ikke liker den, men hvem vet det kan jo være fordi de ikke tørr å gi beskjed eller? hehehe

Nei kaken ble ihvertfall en red velvet kake med ostesmørkrem som fyll. Jeg dekket kaken med MMF (Marshmellow fondant). Først dekket jeg den med hvit MMF og etterpå laget jeg til blå MMF som jeg brukte til bord og bokstavene. I tillegg laget jeg små kosedyr av MMF i forskjellige farger. Når jeg skal ha farget MMF bruker jeg helt vanlig MMF som jeg tilsetter med gele kondittorfarger. Jeg bestemte meg for å lage giraff, bamse, elefant og tiger så fargene jeg brukte til dette var gul, brun, blå og rød. For å få orange blander jeg gul og rød!

Da jeg hadde satt sammen alle de forskjellige delene på kaken så jeg at den trengte det lille ekstra, jeg fant derfor frem sølvsukkerkulene mine å la utover på kakelokket. Dette lille ekstra gjore hele kaken til en helhet og jeg ble super fornøyd!

Her er resultatet! håper du likte den! Gi gjerne en tilbakemelding det er alltid kjekt å få;) Til neste gang.....


Think Pink!










Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar