søndag 11. mars 2012

Musikk kake

Hei alle sammen! Hatt en fin helg?

Jeg har hatt en super helg! I går feiret vi verdens beste fetter som fylte 30 år!Hipp hipp hurra!!!

Men nå er det ny dag og tid for et nytt blogg innlegg her på siden! Dagens kake er en musikk inspirert kake! For et par uker siden var jeg på korball, med sangkoret jeg går i. Jeg hører til noe vi kaller korskolen og i korskolen er det mange forskjellige kor, det er barnekor, ungdomskor, voksenkor og ikke minst det koret jeg går i som er et kor for oss i studentalder + et par år til;) I år bestemte korskolen at alle korene skulle samles for et lite korball hvor vi spiser, opptrer for hverandre, prater sammen og koser oss. For anledningen var jeg blitt satt opp på baketjeneste, så da syntes jeg at det eneste rette å gjøre var å lage en kake med musikktema.

Kaken er en helt vanlig sjokoladekake som jeg for anledningen dekket med sjokoladeganache. Etterpå dekket jeg den med MMF og pyntet den med sukkerkuler og stjerner. Jeg tegnet notelinjer med spiselig mattusj og brukte sukkerkulene som noter på notelinjene. Jeg laget en G-nøkkel av MMF og malte den med spiselig sølvmaling. Jeg laget så til pianotangenter som jeg limte på rundt kanten av kaken som bord.

Resultatet ble som du ser på bildene. Var en utrolig gøy kake å lage! Er ikke hver dag du kan få lage ditt eget notebilde av kake, eller ditt eget piano av kake! Kaken smakte også veldig godt så prøv gjerne selv å bruk sjokoladeganache som fyll i sjokoladekaker! Men husk på hvis du bruker dette bør du lage en mørk sjokoladekake, milde sjokoladekaker som er veldig søte vil ikke smake godt med denne typen krem, den ideelle kaken for slik krem er Devils foood cake hvis du spør meg!

Ha en fin helg videre og ikke minst en super fin uke! Titt gjerne innom igjen snart, for om ikke så lenge kommer det et nytt kakeinnlegg!Til neste gang.......



Think Pink!















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar