søndag 4. mars 2012

Hello Kitty cake

Hei alle sammen!

I forrige innlegg blogget jeg om min kjære nevø sin Finn McMissile bursdagskake. Jeg nevnte også da at han feiret denne store 5 års dagen sammen med 3 andre barn. 2 gutter og 1 jente. Det sier jo seg selv da at denne lille jenten var i undertall og at guttenes kakeønske ville slå igjennom så da bestemte jeg meg for å lage en helt spesiell kake bare til henne. Alle både barn og voksne fortjener en helt spesiel kake på sin bursdag, det er jo tross alt deres dag! Jeg laget derfor en liten Hello Kitty kake til henne.

Kaken består av sjokoladekake med sjokolade smørkrem, slik som den andre kaken også var. Meningen med kaken var at denne lille skulle være til henne helt alene, kaken er derfor laget i en rund form med 15 i diameter, så det er ikke storekaken det er snakk om, men stor nok for en person!

Jeg dekket kaken med blå MMF, til pynt laget jeg en regnbue av farget sjokoladepasta og hvite skyer av MMF. For å gi kaken en  finere kant nede har jeg laget en liten perlekant av hv ite sukkerkuler rundt. Jeg har brukt Wilton sine denne gangen.

På toppen av kaken laget jeg til en Hello Kitty figur i MMF. Rundt hello Kitty pyntet jeg med gule blomster og rosa hjerter laget av sjokoladepasta. Etterpå penslet jeg hele kaken og all pyntene med spiselig glitter for å gi kaken det lille ekstra. Spiselig glitter en utrolig greit å kunne bruke på alle type kaker. Glitteret er ikke så veldig synlig med mindre man ser nøye etter, men uten glitteret så ville kaken ha sett utrolig mye mer kjedelig ut. Det er litt merkelig, men selv om man ikke kan se glitteret tydelig så glittrer det opp kake og pynt uten tvil!

Som dere ser så ble ihvertfall resultatet av kaken slik som på bildet. Selv ble jeg superfornøyd. En liten søt kake til en liten Prinsesse på sin bursdag, det er slik det bør være!

Som du sikkert har sett har jeg nevnt en del ganger i mine innlegg at jeg bruker sjokoladepasta når jeg lager pynt. Og i det siste er det en del som har spurt meg hvordan jeg lager dette. Tenkte derfor å ligge ved oppskriften som jeg pleier å bruke.



Think Pink!



Sjokoladepasta oppskrift.
200 g Sjokolade (IKKE bruk billig sjokolade! Bruk skikkelig da blir resultatet best!)
100 g Lys sirup


Slik gjør du:
1. Smelt sjokoladen i vannbad. Når den er smeltet helt sitter du den til avkjøling i ca 5 min.
2. Når sjokoladen er avkjølt (ikke kald fortsatt varm) har du i sirupen, rør godt til det blir en fin masse og alt er blandet seg.
3. Ha plastfolie i en skål og ha sjokoladeblandingen oppi. Dekk hele sjokoladeblandingen med plastfolie, slik at den er godt innpakket.
4. La sjokoladeblandingen stå i kjøleskapet til den er stiv, dette tar ca 3t, men jo lenger du lar den stå jo lettere er den å jobbe med siden!
5. Før du skal bruke sjokoladepastaen vil den være helt stivnet, ha den derfor i mikroen i ca 10 sekunder. Den blir da lettere å kna. Men husk sjokoladepasten smelter fort så ha den IKKE for lenge i mikroen!















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar