søndag 26. februar 2012

Cars 2 Finn McMissil cake

Heihei håper alle har en fin søndag!

Her i stuen har vi nettopp nytt en god frokost/lunsj! Og etter en god lunsj hva passer ikke bedre da enn å skrive et lite kake innlegg! Denne gangen er det lille Jonasgutten i familien vår sin kake som skal blogges om!

For en liten stund tilbake fylte Jonas hele 5 år og dette skulle selvsagt feires med både bursdagsbesøk på lekelandet Baluba og kake ala tante Katrine. I fjor var det store kakeønsket cars kake og det viste det seg å være i år også! Men i år skulle det ikke være hvilken som helst cars kake det skulle være en cars 2 Finn McMissil kake for i år er det han som er den store helten!

Jonas skulle feire bursdag sammen med 2 andre gutter og en jente denne gangen. Jeg laget derfor også en liten Hello Kitty kake til jenten. skal blogge om den siden så hold øynene åpne.

Selve kaken er en helt vanlig sjokoladekake, så her er det bare å bruke den oppskriften du liker best selv! Jeg laget den i en langpanne denne gangen. Bilen er laget av puffet ris blandet med smeltet marshmallows. Jeg dekket både kaken og bilen med sjokoladesmørkrem før jeg kledde den med MMF. Selve kaken sin MMF ble farget blå og smurt inn med blå gele etterpå for å skape ilusjonen av hav. Bilen har som i filmen fått på seg vannski og surfer på havet. Panseret og hjulene på bilen er malt med spiselig sølvmaling, og øynene er tegnet med spiselig tusj. Utenom er hele bilen dekket med spiselig glitterpulver. Det er også båndet jeg har laget til rund enden av kaken penslet med.

For å gi kaken et skikkelig særpreg skar jeg så ut navnene på barna å pynet med på kaken. All pynt på kaken er laget av MMF denne gang, men det går også fint å bruke sjokoladepsta om du ønsker det i stede!

I bakgrunnen laget jeg et Cars 2 skilt. Dette var super lett å lage, alt man trenger en en data så du kan google cars 2 bilder, finne et bilde, printe det ut, laminere det på en lamineringsmaskin og så klippe det til i ønsket form. Jeg brukte en trepinne som jeg festet bak så jeg kunne få skiltet til å stå nedi kaken. Som forslag kan du jo skrive bakpå bildet før laminering så kan du bruke det som bursdagskort også! Mulighetene er mange og forskjellige, så her er det bare å slippe seg løs!

Her er ihvertfall mitt cars 2 Finn McMissil kake resultat! Håper du likte det å fant inspirasjon til å lage en egen også!


Til neste gang.......



Think Pink!










 









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar