søndag 19. februar 2012

Dåpskake til lille Mathilde

Heihei alle sammen!

Da var det blitt søndag alt! , så fort tiden går! Og jeg har faktisk flere kaker å blogge om nå enn jeg har tid!!! Så hold utkikk plutselig kommer det et innlegg fremover!

De siste 2 ukene har jeg bakt en del, og de neste 2 ukene blir like dan, så her går det unna!

For to uker siden laget jeg dåpskake til en liten prinsesse. Jeg har denne gangen laget en tradisjonell hvit dame med marsipanlokk. Pynten på kaken altså alle de forskjellige blomstene er laget av sjokolade pasta. Jeg kjøpte også noen helt enkle og greie pynte dåpssko på bokbutikken Norli til 35 kr. Disse brukte jeg som litt ekstra pynt på kaken. På den måten får vi den typiske dåpskake følelsen synes jeg. Rundt enden av kaken har jeg denne gang pyntet med spiselige sølvkuler. Og for å avslutte det hele har jeg brukt Wilton sin rosa glitter gelé pen for å skrive dåpsbarnet navn. På bildene ser skriften gjerne mer orange eller rød ut, men i virkeligheten er den lyserosa og helt nydelig på farge!

Nå har jeg da snakket mye om hva som er utenpå kaken, men ikke om noe av det som er inni! Selve kakebunden er hjemmelaget etter god gammel oppskrift. Ligger ved oppskrift, men det er jo også helt mulig å bake kjøpe ferdig bunner på butikken om du synes det er lettere! Hver kakebunn har jeg skåret i 2. Slik at jeg får 2 bunner av en kake. Jeg har smurt hver bunn med bringebær syltetøy toppet med pisket krem. Jeg har brukt 4 kakebunner til denne kaken. Altså 2 kaker som jeg har skåret i 2! Resultatet ble som du ser på bildene! Håper du likte kaken!

Gratulerer med dagen til lille Mathilde og familien hennes!


Think Pink!












Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar