søndag 12. februar 2012

Chocolate Marshmallow Cookies

Hei alle sammen!

Da var det tid for morsdag!!! Og heldig som jeg er så har jeg verdens BESTE mamma ♥ Om det finnes et menneske i mitt liv som alltid har vært der for meg så er det henne! Og da må jeg jo selvsagt feire henne!!! Og i den anledning så har jeg laget chocolate marshmallow cokies, altså sjokoladekjeks med smeltet marshmallows på toppen!!!

Har aldri laget disse kjeksene før så var veldig spent på hvordan de ville smake. Hvis du er glad i sjokolade vil du elske disse det er det eneste jeg kan si! De smakte himmelsk!!! Bare forestill deg den smålig klissete konsistensen av en brownies kombinert med smaken av skikkelig sjokolade og da er du på rett vei mot å få et klart bilde av disse kjeksene og når du da putter på smeltet marshmallows så oppstår det magi!

Ligger ved oppskrift så kan du få prøve dem selv! Og videre ønsker jeg alle mødre en riktig god morsdag!!!! ♥



Think Pink!


Du trenger:
340 g hakket sjokolade
 1,2 dl mel
 1/4 ts bake pulver
 1/4 ts salt
 6 ss smør, romtemperert
 1,2 dl sukker
 1,2 dl brunt sukker
 3  egg
 1 ts vanilje essens

Slik gjør du:
1.   Sitt stekeovnen til 180 grader Celsius.
2.   Smelt sjokoladen i vannbad. La den kjøle seg ned etter at alt er smeltet.
3.   Pisk sukker og smør hvit.
4.   Ha i et og et egg. Bland godt mellom hver gang.
5.   Ta i vanilje essens.
6.   Bland mel, bakepulver og salt.
7.   Bland i mel og sjokolade i 3 deler. Begynn og avslutt med mel. Bruk svak hastighet. 
8.   Bruk en spiseskje og fordel deigen på stekeplate, med ca 4 cm mellomrom.
9.   Stek kjeksene i midten av ovnen i ca 12 min.
10. Ta ut kjeksene å ha på marshmallows som du deler i 2 å stek videre i 2 min. Etter dette er de klarfor å nytes!


 

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar