søndag 1. april 2012

Påske cupcakes ~ Marshmallow cupcakes

God påske alle sammen!!!

Da var det endelig ferie igjen! Og den skal virkelig nytes med god mat, familie og venner! Ja faktisk så har jeg alt kost meg litt allerede for i går/natt til i dag var jeg på mimrefest med godjentene fra ungdomsskole tiden! Vi drakk, vin, spiste snop, chips, dipp og ikke minst cupcakes! Vi hadde alle med oss litt forskjellig som vi skulle kose oss meg, så for anledningen laget jeg cupcakes. Jeg laget faktisk marshmallow cupcakes med biter av hvit sjokolade i, toppet med strawbarry/raspberry marshmallow frosting!

Jeg var ganske skeptisk til disse marshmallow cupcaksene fordi jeg har prøvd å ha i marshmallow biter før når jeg har laget cupcakes og det har aldri gått bra! Derimot fant jeg ut at jeg skulle heller dele bitene opp i små stykker denne gangen og da gikk det helt fint! Trikset er med andre ord å ikke ha for store biter. Bruk heller så små biter som mulig! Når du bruker store biter har de en tendens til å blåse seg opp inni ovnen, som igjen gjør at røren blir presset ut av formene fordi det ikke er mer plass! Og ja du kan vel selv tenke deg til hvordan det blir seende ut etter et slikt eksperiment!!!

Cupcaksene ble ihvertfall veldig gode! og toppet med frosting enda bedre! Hvis du ønsker å lage disse selv kan du ta en titt på oppskriften jeg ligger ved. Jeg vil derimot anbefale deg at hvis du har planer om å spise dem nett som dem er uten frosting er de best uten den hvite sjokoladen, men med frosting synes jeg du bør ha i sjokoladen. Hvit sjokolade har nemlig en veldig bestemt smak og ofte kan den overkjøre andre smaker. Dette er tilfellet når man har små marshmallow biter i røren, da forsvinner den smaken på grunn av sjokoladesmaken, men med marshmallow frosting i tillegg så ble smaken helt perfekte! Da ble det verken formye eller forlite;)

Jeg prøvde en Marshmallow frosting som jeg fant på Rachel Ray sin nettside! Men jeg endte fort opp med å endre en del på den! Jeg personlig er ikke så glad i vanlige smørkremer og denne frostingen virket veldig smørete med over 200g smør ble det formye for meg. Jeg kuttet derfor ned til 150 g. I ettertid vill jeg nok ha kuttet det til bare 50 g. Men hadde jeg gjort det, hadde ikke frostingen blitt slik som den ble, for til slutt ble den utrolig god! Minnet litt om jordbær is, med et hint av bringebærsmak!Ligger ved oppskrift til den også jeg!

Vel resultatet ble ihvertfall som du ser her! Og som du sikkert ser har jeg også toppet hver cupcake med påskesjokolade og farget ,.kakestrø for å gi dem litt påsketema!


Think Pink!









Marshmallow cupcakes med hvit sjokolade oppskrift:

Du trenger:
113g smør
175g sukker
2 egg
1 ts vanilje essens
270g mel
1/2 ts bakepulver
10 Marshmallows
100g hvit sjokolade00


Slik gjør du:

Ha i rom temperert smør i en mikser og pisk i 1 min.





Ha så i sukkeret i smørblandingen og pisk til alt er lett og luftig.




Etter at smørblandingen er klar har du i egg. Ha i et egg om gangen og pisk godt mellom hver.




Tilsett 1ts vanilje essens i smør/egg blandingen.





Bland mel og bakepulver i en bolle. Ha det så i røren. Husk bare litt om gangen da slipper du klumper!




Kutt opp 10 marshmallows i små biter og bland inn i røren.




Gjør så det samme med den hvite sjokoladen.
Nå er røren klar å det er bare til å fordele i ca 14 muffinsformer.
Stek muffinsene i 20-25 min på 175 C










Strawbarry/raspberry marshmallow frosting:

Du trenger:
 226 g smør
 1 cup melis 186 g
 1 glass Marshmallow Fluff. (Jeg brukte dennegangen med jordbærsmak. Du får kjøpt dette på ICA.)

Slik gjør du:
1. Pisk smøret hvit.
2.Ha i 1/4 del av melisen. Etter at dette er godt blandet har du i resten.
3. Ha så i  Marshmallow Fluff.
















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar