søndag 8. juli 2012

Baby shower cake ~ Winnie the Pooh

Heihei!

Da var jeg her igjen!!!
For litt siden ble jeg invitert i baby shower til søte Karoline, som venter en liten! Karoline har jeg kjent i mange år nå! Ja helt siden jeg gikk i 7 klasse! Og det begynner jo å bli en stund siden, selv om det ikke føles helt slik alltid!

Det var karoline sin kusine Bianca som spurte om jeg kunne lage kake til denne anledningen. Jeg har siden 7 klasse passet Bianca sin lillesøster, og har hatt både Bianca og Karoline på slep når jeg har vært ute. Men vi kan vel ikke kalle det så mye slep! For ingenting var koseligere enn å ha med disse søte små jentene, haha ja for de var jo faktisk litt yngre enn meg den gang. Men nå som vi alle er rundet 20 så føles ikke de så små lenger!

Tema for dekorasjoner var Ole Brum, så da passet det jo utmerket å lage en Ole Brum insperert kake. Jeg søkte på nett etter bilder av Ole Brum med venner. Og kom over et søtt tegnet bilde som jeg fallt helt for. Bestemte meg for å gjenskape dette bildet i kake, eller rettere i fondant! Hver figur er laget med fondant som jeg har kjøpt på Panduro. Jeg har brukt hvit fondant som jeg har farget med Wilton sine gele farger, slik at jeg fikk nøyaktig de fargene jeg ville ha.

Som du kan se har jeg laget Ole Brum, Nasse Nøff, Tussi og Tiger Gutt. Min personlige favoritt har alltid vært Tussi så synes kansje den var gøyest å lage! Hvis du ser nøye etter kan du også se at jeg har laget noen små bier som "flyr" rundt kaken også!

Kaken jeg laget denne gang var en sjokoladekake, Karoline har en favoritt som jeg alltid lager til henne, men den oppskriften er ikke min egentlig så kan ikke legge den ut. Derimot kan jeg dele denne oppskriften med deg! Som jeg har forelsket meg totalt i! Saftig sjokoladekake ~ 50 års dag!

Jeg har laget kake til Karoline før også. Ja faktisk var det til hennes 18 års dag. Du kan jo ta en titt på den også om du vil! En kake av snop.

Kaken er dekket med MMF som jeg har farget blå + litt hvitt som er skyer. For å lage skyer brukte jeg bare en hjerte utstikker!

Kvelden var en stor suksess! Karoline ble kjempe overrasket, da hun ikke hviste om dette i det hele tatt! Og alle koste seg kjempe mye!

Hipp hurra for et nytt mirakel som er på vei!



Think Pink!
















2 kommentarer:

  1. Måtte jo følge etter rollemodellen vår jo :)
    Men den kaken var helt fantastisk og døds god!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk lille venn <3 Ligg merke til at jeg snakker om deg her over ;) <3

      Slett