søndag 6. mars 2016

Hulken VS Spiderman Kake


Tenk at vi alt er kommet til mars! Tiden går så ufattelig fort! Jeg føler dagene flyr av gårde! Det er så mye jeg skulle ha gjort, men av og til strekker ikke dagene til! I dag er derimot en slik dag der jeg ikke har noen planer og jeg kan gjøre akkurat som jeg vil! Derfor tenkte jeg at det var på tide å dele en av de siste kakene mine med dere. Er du en av de som følger meg på Instagram: KatrineThinkPink vet du nok alt at det har blitt en del kakebaking i det siste og at jeg har fått prøve meg på mange nye og spennende tema! I en periode nå har jeg kjent på det at jeg ikke lenger syntes det var så gøy å bake. Jeg opplevde at jeg ikke lenger hadde muligheten til å være kreativ. Baking ble mer en jobb og plikt enn hobby og glede. I tillegg har jeg slitt en del med kakebaking etter jeg opererte skulderen min på nytt. Jeg er ikke lenger like sterk som jeg var før. Musklene må trenes opp på nytt og til tider føler jeg det er en uendelig prosess! Men litt etter litt ser jeg at jeg på nytt har begynt å få kontroll på armen. Jeg mister ikke gafler, kopper og fat like ofte lenger. Jeg kan pynte med Icing mye lenger nå enn i begynnelsen. Med mye god hjelp fra min mor kan jeg nå se at litt etter litt har mestringsfølelsen kommet tilbake og jeg ser at jeg fortsatt kan lage kaker! Kreativiteten og gleden ved å bake har også begynt å komme tilbake! Den siste tiden har jeg fått mange spennende og nye tema! Jeg elsker å få et tema som jeg jobber ut i fra, men jeg føler meg bundet når noen viser meg en kake og sier de ønsker den nøyaktig slik som på bildet! Det er ikke meg og da blir jeg ikke inspirert! Jeg ønsker ikke å kopiere andres bakeverk, jeg vil lage mine egne (jeg har selvsagt ikke gått med på slike ønsker)!

Men den siste perioden har jeg hatt helt frie tøyler på kaken, og gitt om jeg har omfavnet disse! Jeg har fått prøve nye teknikker og jeg har sett at jeg kan strekke meg lenger! Kaken jeg tenkte å vise dere i dag er en slik kake. Hvem hadde noensinne trodd at jeg skulle lage en kake med en stor arm på!!! Og ikke bare en hvilken som helst arm, men HULKEN sin arm!

For noen uker siden spurte en kollegea av meg om jeg kunne bake en kake for henne til sønnen sin bursdag. Kanskje du husker spiderman VS ninjaturtles kaken jeg laget for en stund tilbake? Dette var til samme person. Kaken skulle denne gang være en Hulken kake. Først tenkte jeg hjelpe meg hvordan i alle dager skal jeg få til å lage en hulken kake!?! Men etter litt grubling fant jeg ut at det ville være kult om vi fikk til å lage armen til HULKEN som bokset seg ut av kaken eller i dette tilfellet bokset seg ut av spindelvevet til Spiderman! Rundt kaken pyntet jeg med logoene til de andre figurene i Avengers for å trekke en rød tråd rundt hele kaken.

For selve kaken brukte jeg en sjokoladekake dekket med sjokolade smørkrem og trukket med rød MMF. For spindelvevet brukte jeg Cacas sin svarte fondant. Jeg foretrekker å kjøpe svart fondant, da det er lett for å ødelegge fondanten om man skal farge den selv. For å få helt svart fondant må du bruke så pass mye svartfarge at fondanten vil bli klissete og ubrukelig. Selve armen til Hulk er laget av puffet ris og marshmallows og så er den trukket med grønn fondant. Selve kaken er veldig lett å få til og de fleste kan klare det. Det jeg syntes var vanskelig var å forme hånden. Jeg brukte lang tid på å studere min egen hånd, mens jeg formet Hulken sin. Det var en utrolig gøy kake å lage og jeg storkoste meg!

Hva synes du om kaken? Kanskje du kjenner noen som hadde hat lyst på en slik også? Gi gjerne en lyd i kommentarfeltet om hva du synes! Det er alltid kjekt å høre hva dere tenker om kakene mine!


Think Pink!












Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar