lørdag 17. september 2011

Hello Kitty cake


Da var det tid for et nytt innlegg!

Er da begynt i ny jobb, så har vært en spennende tid disse siste 4 ukene. I begynnelsen var det litt rart og jeg kjente jeg savnet veldig mine gamle kolleger på Baluba. Men nå går det veldig bra! En av disse nye som jeg jobber med skulle feire datterens bursdag denne helgen. Og jeg var da så heldig å bli spurt om jeg hadde lyst å lage kaken! Temaet var Hello Kitty og skulle være til en 7 år gammel jente. Jeg kunne jo selvsagt ikke si nei til dette! Så da var det tid for å lage en ny kake! Som tradisjonene tro her i Norge, er sjokoladekake en sikker gjest i barneselskaper. Kaken består derfor av en helt vanlig sjokoladekake, med sjokolade smørkrem.

Jeg har kledd kaken med MMF. Og pynten er laget av sjokoladepasta. Kaken var super lett å lage og tok ikke så lang tid. Jeg merker at for hver gang jeg lager slike kaker nå så går det litt fortere! Og det er jo kjempe greit! Til sammen med steking og pynting kan vi vel si det gikk 4t. Men ikke sammenhengende. Jeg pleier å lage selve kaken et par dager før så jeg får fryst den ned. Da holder den seg fersk til jeg skal bruke den samtidig som at alle smulene som er lett for å komme ikke smuler så veldig. Når man da smører kaken ser den mye finere ut. Det er også lettere å smøre den!



Sjokolade figurene kan du lage et par dager før. De holder seg helt fint så lenge de står KALDT! Har lest på nettet at men kan fryse ned sjokoladepasta å ha i opp til 6 måneder. Men jeg foretrekker da heller helt ferske varer å tar derfor ikke å benytter meg av denne muligheten. Jeg anbefaler det heller ikke. For som med alt annet går også sjokolade ut på dato;)

Håper du likte denne kaken. Veldig kjekt om du har positiv kritikk eller forslag å komme med:)



Think Pink








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar