mandag 16. januar 2012

Disney cars 2 cake til Oliver

Da var det søte lille store Oliver sin tur å feire bursdag!

Oliver er sønnen til en av kusinene mine så da min kusine spurte om jeg kunne lage en kake for dem unne jeg jo selvsagt ikke si nei! Oliver fylte hele 5 år forrige uke! Tiden flyr så fort, ikke lenge siden han var baby synes jeg! Men som 5 åringer flest, ihvertfall guttene er det kun en ting som teller akkurat nå og det er Disney Cars 2 filmen, så da måtte det selvsagt bli en biler kake!

Kaken er en sjokoladekake trekket med MMF. Lastebilen er laget av puffetris og marsh mellows. Ligger med oppskrift på dette så kan du selv prøve å lage. Er supergodt, kanskje til og med litt farlig godt for når du først begynner å spise så klarer man ikke å slutte!

Kaken har 2 etasjer. Etasje nr 2 er ikke så veldig stor, men er laget for at lastebilen skal få lov til å komme litt høyere opp slik at den ruver over selve kaken. Jeg har denne gang laget en reserbane, meningen bak dette var at barna som skulle spise den også skulle få lov til å kunne leke med den hvis de ville. hva er vel ikke bedre enn å kunne både spise og leke med kaken når man er 5 år! For at ikke reserbanen skulle bli ødelagt var det også viktigt at lastebilen ikke sto i veien.

Håper du likte kaken! Hvis du har lyst å se på flere slike kaker kan du klikke deg inn her på denne siden. Hold også et øye med videre kommer enda en Cars kake om ca 1 uke! :)



Gratulerer med dagen Oliver!



 



 

 

 




Puffet ris og marsh mellows oppskrift:
1 pakke marsh mellows
14 dl puffet ris
3 ss smør

Slik gjør du:
1. Finn frem en bolle som tåler vannbad eller mikro og fyll den opp med marsh mellows og smør. Ha den så i enten vannbad eller mikro. Hvis du velger mikro skal den stå i 3 minutter. Men ta den ut etter 2 å rør rundt før du lar den stå det siste minuttet.
2. Etter at alt er smeltet, må du blande det ved å røre sammen før du har i puffet ris og blander dette inn i "røren".
3. Ta frem bakebrett og bakepapir.
4. Nå skal du da blondingen over på bakepapiret og stryke det utover slik at den detter hele platen. Jeg pleier å bruke en silikon slikkepotte det gjør det mye lettere å få det utover.
5. Når du har fått alt ut på bakebrettet lar du det stå til det stivner. Hvis du skal dele det opp i biter synes jeg det er lettere når den er kald.

Håper du liker dette like mye som meg! Er super godt og superlett å lage! Dypp dem gjerne i sjokolade også ;)
3.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar