søndag 3. juni 2012

Racerbil kake

Heisann!

Da var det blitt Søndag igjen, solen titter igjennom skyene utenfor, og jeg har plasert meg godt i sofaen med en liten kopp te, mens jeg tenker på å starte et nytt blogginnlegg!

Som jeg nevnte i forrige innlegg har jeg mange kaker fremover som skal blogges om, så her kommer en av de!

Som du sikkert har merket har jeg en del venner som har fått barn det siste året, og nå fyller jo alle de små 1 år! Så det  har blitt en del baby kaker i det siste og det er jo dette også! Denne gangen er det en veninne av meg fra ungdomsskolen som ønsket raserbilkake til sin lille prins, og det kunne jeg jo ikke si nei til!

Kaken er en helt vanlig sjokoladekake med sjokoladesmørkrem. Jeg dekket så kaken med MMF og pyntet med vanlig fondant som man kan kjøpe på nett eller i hobbybutikk. Jeg valgte å bruke pastellfarger på det meste av kaken. Kakelokket av MMF er derfor farget lyseblått. Utenom brukte jeg sterke kontrastfarger til pynt. Barn er glad i farger og det synes jeg er viktigt å ta hensyn til når jeg lager kaker.

Jeg laget 3 små reserbiler i forskjellige fasonger og farger. Men hvis du ser nøye etter vil du se at jeg bruker de samme fargene på alle bilene. JEg bruker også disse fargene på stjernene som jeg har brukt til å stave bursdagsbarnets navn. Bilveien soom motorsyklene skulle kjøre på har jeg formet som et 1-tall for å markere at dette var en veldig viktig 1 års dag som skulle feires!

Vel resultatet ble ihvertfall som du kan se på bildene! :D


Håper dere har en super Søndag videre! Her i huset skal den nytes med litt tv titting og kansje en liten sykkeltur. Er godt med slike dager der man kan gjøre absolutt INGENTING om man ønsker! Er ikke ofte man har slike dager, så de må nytes!


Til neste gang......


Think Pink!







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar