søndag 21. oktober 2012

Marshmallow cupcakes

Heihei! Så var det søndag igjen!

Utrolig hvor fort tiden flyr! For min del har det vært en hektisk uke, med mange uventede faktorer! Og her kommer noen av dem!

Forrige søndag fikk jeg pluttselig en kommentar på et av mine innlegg fra alleoppskrifter.no hvor de foreslo at jeg burde koble opp min side til deres. Etter å ha tenkt litt og ikke minst snakket litt med min gode bestis Cassie og mamma (som var veldig giret) bestemte jeg meg for å bli med! Og på bare et par dager nå så har bloggen her spred seg til ekstra mange mennesker der ute i den store vide verden! Og på fredag så skjedde det som jeg har gått å ventet på leeeenge nå! Jeg for min del hadde et lite håp om å klare å nå målet mitt på 15 000 besøkende før nyttår, men tydeligvis til min store glede nådde jeg det på fredag! og i skrivende stund er jeg faktisk opp i hele 15 220 besøkende!!! Weeeeee! Jeg er så glad!!! Trodde virkelig ikke jeg skulle nå dette! Ihvertfall ikke når jeg hadde som mål i fjor til jul at jeg skulle nå 5000! Det er 10 000 besøkende  mellom de tallene! Det er jo helt sykt! Så tusen tusen TUSEN TAKK til alle dere som leser bloggen min!!! Utrolig kjekt og se at noe jeg startet som en skoleoppgave skulle utvikle seg til å bli en hobby! Ja for dere som kansje ikke vet det så ble nemmelig denne bloggen startet fordi vi øvde oss på å blogge i IKT faget jeg tok i forbinnelse med lærerutdannelsen min. Så det at litt eksamensøvelse skulle føre til dette er jo bare helt utrolig gøy!!! Så tusen takk alle sammen!

Siden det er søndag og været utenfor ikke er på topp, tenkte jeg i dag å dele en liten godbit med dere! For en stund tilbake laget jeg nemlig disse supergode marshmallow cupcakesene! Cupcaken i seg selv er litt av det tørrere slaget, men sammen med kremen på toppen blir det en helt perfekt kake for en! Hvis du vil prøve med litt hvit sjokolade i dem også kan du se oppskriften for slike cupcakes her!

Håper du har en fin søndag videre! Og fortsett å titte innom for flere søtsaker i kommende fremtid! Oppskriften finner du like under!


Think Pink!





Marshmallow cupcakes:

Slik gjør du:
¨
Ha i 113g rom temperert smør i en mikser og pisk i 1 min.



Ha så i 175g sukker i smørblandingen og pisk til alt er lett og luftig.



Etter at smørblandingen er klar har du i 2 egg.
Ha i et egg om gangen og pisk godt mellom hver.


Tilsett 1ts vanilje essens i smør/egg blandingen.


Bland 250g mel og 1/2 ts bakepulver i en bolle og bland.
Ha det så i røren. Husk bare litt om gangen da slipper du klumper!



Når røren ser slik ut er det tid for å ha i Marshmallows.


Kutt opp 10 marshmallows i små biter og bland inn i røren.


Nå er røren klar og det er bare til å fordele den i ca 14 muffinsformer.
Stek muffinsene i 20-25 min på 175 C



Marshmallow frosting
Som topping pisker du kremfløte lett og luftig. ca 3dl.
Etter at den er pisket elter du forsiktig i ca 15 marshmallows som du har delt i små biter.
Nå er det bare å pynte muffinsene som du selv vil!






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar