søndag 14. oktober 2012

Dåpskake til lille Noah

Heihei!

Har du hatt en fin høstferie? Vært en tur på fjellet? Eller kanskje du har slik som meg vært hjemme og slappet av! Jeg har brukt tiden min på å lade alle batterier i kroppen, og hva hjelper vel ikke mer på det enn å lage seg en god kopp te og ta frem en liten bok å lese. Vel boken min var kanskje ikke så liten, men til gjengjeld er den veldig spennende! Anbefaler dere virkelig å lese den! Og tenker du nok ja det hadde jo jeg kunnet gjort om du hadde sakt hvilken bok det var du leste! Men ikke frykt for her kommer både navn på bok og forfatter! Boken heter Priestess of the white og er skrevet av Trudi Canavan! Virkelig verdt å lese, HVIS du liker fantasy- magi- hekser- trollmenn- og litt kjærlighet!

Men nå skal jeg ikke mase mer om fantastiske bøker og magiske verdener! For her i vår egen verden finnes det jo så mye magisk også! Og hva er vel ikke mer magisk og fint enn små mennesker som kommer til verden! Vet ikke om du kan huske, men for en stund siden laget jeg en baby shower kake til en venninne som jeg har jobbet sammen med. Vel tiden er gått siden jeg laget den og ikke bare har den lille prinsen hennes kommet til verden, har er også blitt døpt!Og til dåpen spurte Cecilie meg om jeg ikke kunne lage en dåpskake. Jeg kunne jo selvsagt ikke si nei til dette! Så hun sendte over bilder av kaker hun likte så jeg skulle få litt inspirasjon. Siden hun spurte meg alt i sommer om dette, har jeg jo hatt en del måneder på meg på å planlegge. Ja faktisk så begynte jeg alt i sommer! Jeg var nemlig i Danmark da hun spurte, og siden jeg alt hadde som mål med den turen å handle inn til min fetter og LC sin bryllupskake gjorde det meg ikke noe å slenge på litt mer kakeshopping! Så når tiden kom for å lage selve kaken hadde jeg en hvis peiling på hva jeg ville, men av en eller annen grunn så har jeg aldri et helt klart syn på hva jeg vil lage før jeg står der og holder på! Kakene blir skapt etter hvert som jeg jobber. Noen ganger trenger den noe mer og jeg kan bruke lang tid på å finne ut hva. Andre ganger trenger den å bli gjort enklere. Men det er slikt jeg ikke vet før jeg står der!

Denne dåpskaken var en liten grublis. Jeg viste hva jeg ville og hvordan den skulle se ut. Men å få den til helt slik som jeg ville, ja det er utfordringen. Jeg hadde aldrig laget en slik dåpskake som dette. Dere som har lest en del av mine blog innlegg vet at som oftest består mine kaker av masse blomster. Så å skulle lage en baby med langt teppe hadde jeg ikke laget før. Å lage et teppe med fall tenkte jeg at ikke kunne være så vanskelig! MEN det tok meg hele 5 ganger før jeg fikk det til slik jeg ville! Perfeksjonist som jeg er ville jeg ha fallet på en spesiell måte og "rynkene" i teppet skulle ligge på en hvis måte. Og uansett hvordan jeg plasserte det ble det aldrig slik jeg ville! I hvert fall ikke før jeg la det ned slik som du kan se her på kaken. Til slutt fikk jeg det endelig til og kan trygt si at det faktisk ikke var så lett som jeg trodde. Tydeligvis kan øyet bedra hehehe!!!

Som du ser er kaken pyntet med et dåpsbarn i hvit pledd og hvite stjerner. For å gi det det lille ekstra er alt dekket med spiselig sølvstøv. Men pynten ligger oppå noe og det er selvsagt min trofaste venn MMF! For under MMF'n ligger den super gode red velvet kaken! Dette er uten tvil blitt både min og mange av mine kjære sin favoritt kake de siste årene. Ja til og med min nevø foretrekker denne kaken. Men han vil helst ha den farget grønn!

Vel dette er kaken for denne gang! Var en utrolig kjekk kake å lage. Ikke minst var den kjekk fordi den gav utfordringer og ny kunnskap i min lille bakeverden, men også fordi den skulle lages til nettopp denne lille prinsen som vi alle har gledet oss til skulle komme!

Gratulerer så mye med dagen til både mamma, pappa og lille Noah!
 


Think Pink!
 




 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar