tirsdag 9. oktober 2012

Dåpskake til en liten Prins

Heisann!

Da var høstferien her! men den stopper ikke meg fra å blogge litt! Jeg har nemmelig fått aktivitetsforbud fra legen min denne uken, så i stedet for å dra på hyttetur med verdens beste familie skal jeg sitte her hjemme under dynen med en god bok og en kopp varm te. Ja og litt tv titting skal jeg selvsagt også bedrive! Men siden jeg sitter her i sofaen kan jeg jo like godt blogge litt. Om ikke jeg kan gå ut i verden akkurat nå så kan jeg da ihvertfall sette et lite spor i den selvom!

For dere som har lest bloggen min i det siste så har dere sikkert fått med dere at jeg har vært litt høst syk. Slikt som hører læreryrket med! Men i mellom mine små økter har jeg fått laget noen kaker! Og i dag tenkte jeg at jeg skulle blogge litt om en hvit dame som jeg laget for nesten en måned siden nå. Kaken har jeg laget til sønnen til to jeg synger i kor med. Ja for når jeg ikke blogger eller baker så er jeg å finne på kor!

Kaken er som jeg nevnte en hvit dame. Hvit dame er rett og slett en kremkake, med sukkerbunner, krem fyll og bringebær syltetøy. Dekket med marsipan. Jeg personlig foretrekker å trekke kaken med hvit marsipan og ikke vanlig marsipan. Men det er jo smak og behag. Marsipanen er den samme og smaker det samme, eneste forskjellen er at den hvite er helt hvit, mens den vanlige er litt gulere på farge. Til en hvit dame pleier jeg å bruke 500g marispan. Da har jeg litt å gå på når jeg trekker kaken. Til pynt bruker jeg enten marsipan, sjokolade pasta eller fondant. Denne gangen har jeg brukt fondant. Grunnen til dette er at når det er varmt ute er det lettere å jobbe med fondant enn sjokoladepasta og marsipan siden det "smelter" fortere i hånden.

Til denne kaken kan du se at jeg har laget blå roser i forskjellige fargetoner. I tillegg har jeg laget til hvite liljer og en liten baby med blå bleie. Til slutt har jeg pyntet kaken med et par blå baby sko som jeg har kjøpt på Nille og skrevet navnet på dåpsbarnet med blå glitter gele.

Denne kaken var utrolig gøy å lage! Er rart hvordan tiden kan fly når man har det gøy! Ja for noen av dere så tenker dere sikkert nå at jeg må være helt sprø som synes dette er gøy. Men å pynte kaker er egentlig som å være barn igjen og leke med plastelina. alle kan vel huske hvor gøy det kunne være! man kunne jo skape hva som helst! Og når man da i tillegg sitter på litt musikk og synger med, så kan det ikke bli bedre!

Håper du har en super høstferie! Nyt den! Og for dere som ikke har ferie så håper jeg det blir en super uke selvom! Think Pink det hjelper på humøret!


Think Pink!











 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar