søndag 18. november 2012

Minecraft Cake

Heihei da var jeg her atter en gang!

Nå er det så pass lenge siden jeg blogget sist at jeg syntes jeg måtte skrive litt! Min kjære søte, snille, gode nevø har nemlig blitt hele 10 år !siden siste innlegg! Og i den anledning har jeg selvsagt lekt super tante Katrine og laget en liten bursdagskake til han! Forige år ønsket han seg Pirates of the caribbean kake, så jeg var forberedt på at han forventet noe skikkelig stort når han kom med temaet for dette årets kake. Og siden han også er en av mine største støttespillere i denne kakeverdenen min, hadde han selvsagt full tro på at jeg kunne klare det uansett! Jeg derimot var litt mer usikker på meg selv. Ihvertfall da jeg hørte temaet for kaken! Temaet i seg selv var jo helt fantastisk kreativt og gøy! Og ikke minst ville det bli en stor, men gøy utfordring for min del. Så jeg var veldig giret for å lage denne kaken.

Som du sikkert alt har forstått valgte han Minecraft som tema for kaken. Hvis du er som meg, har du kansje en hvis peiling på at Minecraft er et data spill, men overhode ikke noe mer enn det. Og da vet du nok også at å få et slikt tema blir utfordrende. For det første ante jeg jo ikke noe mer om spillet enn at alt er bygget i firkanter. At det var forskjellige karakterer med, ante jeg ikke. Og jeg hviste ihvertfall ikke hva disse forskjellige karakterene kunne gjøre. Men etter litt veiledning fra min nevø og en del titting på Youtube hadde jeg en hviss anelse om hva jeg skulle gjøre!

Siden hele spillet bygger på firkanter, var det jo mest naturlig å ha en firkantet sjokoladekake dekket med MMF. Etter at kaken var dekket kuttet jeg ut 1cm² store firkanter farget i forskjellige grønn og brunfarger i MMF som jeg så dekorerte hele kaken med. For den mørkeste brunfargen brukte jeg sjokoladepasta!

Nesten alle figurene laget jeg i sukkerpasta. Borgen ble også laget i dette. Borgen ble satt sammen av små firkanter som jeg tredde på trepinner som kjærlighet på pinne. På den måten kunne guttene i barnebesøket ta seg hver sin "kjærlighet på pinne" og spise.

Edderkoppen er laget av lakris. Skal ligge ved en gjennomgang av hvordan jeg laget denne ved en senere anledning!

Bomben er også laget av svart og rød lakris! Det fine med å bruke snop til å forme figurer er at barna vil elske dem! Snop er jo SNOP!

Vel som dere kan se ble kaken til slutt ferdig. Men det gikk mange timer med! Og siden jeg ikke har vært helt i form i det siste, hadde jeg virkelig ikke klart å få laget alt dette om ikke min super snille mamma hadde bakt sjokoladekake bunnene for meg! Selve bakingen er jo halve arbeidet! OG jeg hadde virkelig ikke kommet i mål om ikke hun hadde trådd til!

Kaken ble en stor suksess hos både store og små! Vi spiste nemlig resten av kaken i voksenbesøket dagen etterpå! Og siden kaken var laget for å kunne bygge litt med, ja så gjorde vi det også! Er det Minecraft så er det minecraft!

Håper du likte kaken!!!

Tenkte forresten også å dele et lite tips med dere i dag! Jeg var nemlig en liten tur innom lekelandet Baluba i Bergen - Åsane her i uken! OG der er det blitt fantastisk kjekt å være! De har nemlig fått Lasertag eller som noen kaller det laserspill! Dette er fantastisk gøy for både liten og stor! Og i disse dager har de tilbud på sin FB side. Hvor man får rabatter på spill, så hvis du har barn og pleier å ta deg en tur dit eller har lyst å ta deg en tur, kan du jo gå inn her for noen tilbud! BALUBA LASERTAG!





Think Pink!
 
 










 

1 kommentar: