søndag 16. desember 2012

Mens vi venter - Julekyss

Heisann!

Da var vi alt kommet til 3 søndag i advent 2012! Det er jo helt sykt hvor fort tiden går! Vi skulle minst hatt 2t ekstra i hvert døg for å få ting til å gå rundt i denne travle førjulstiden! Juleshopping, Julebaking, Julekonserter, juleforestillinger, juleverksted, jule pynting og julekos! Tenk hvor godt det ville ha vært med 2 ekstra timer til å bare nyte denne fantastiske tiden litt ekstra!

Som vanlig er jeg ute i siste liten med juleshopping og julebaking, men litt etter litt så kommer alt i hus. Forrige uke laget jeg noen supersøte og supergode julekyss ala pikekyss, som vi har gått her hjemme og knasket på.

Nå på denne 3 søndag i advent har jeg bestemt meg for å bare slappe av, så nå har jeg laget meg en liten kopp kaffe på min kjære Senseo og på fatet forran meg ligger et lite julekyss og venter, samtidig som julesangene runger utover hele leiligheten fra min lille cd spiller. Men selv hvor mye jeg sitter her å koser meg så kunne jeg jo ikke kose meg med dette uten å dele med dere også. Så som en tidlig julegave fra meg ligger jeg ved oppskrift på det perfekte julekyss så dere kan selv lage dem og kose dere!




Julekyss / Pikekyss oppskrift:

 
Du trenger 7 eggehviter som du pisker til lett og luftigt hvit skum.
Om ønsket tilsett 1/2ts cream of tartar. (jeg pleier dette, men er ikke nødvendigt)


 
Tilsett 300-325g melis eller finkvernet sukker.
En SS om gangen slik at alt blir skikkelig oppløst i blandingen.
 
 
Ha så i 1/2 ts vaniljeessens og bland inn.
Ha i 1/2ts gele kondittorfarge av eget ønske om du vil. Jeg har brukt rosa.
Marrengsene er nå klar for å spørytes ut på stekebrett.
Stekes i ca 90min på 170ᵒC eller 150-160ᵒC på varmluft.
Jeg brukte varmluft denne gangen. Stekte 3 brett samtidig. Det gikk helt fint!
 
 
Think Pink!
 
 
 
 
 





 
 
 
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar