søndag 12. oktober 2014

Prinsesse kake

Hei alle sammen!

Da var jeg tilbake etter en kjempe kjekk ferie i London! Fikk shoppet mye og sett en god del atraksjoner, men kjekkest av alt var nok the cake and bake show 2014 som jeg var så heldig å få besøke!!! Jeg kjenner jeg fortsatt er i ekstase etter denne fantastiske opplevelsen! Det finnes så utrolig mange talentfulle kakebakere der ute og jeg var heldig nok til å få se noen av deres kreasjoner! Og ikke minst så fikk jeg også muligheten til å lære av dem! Som en bonus fikk jeg også kjøpt inn masse nytt bakeutstyr så nå er jeg klar for å skape mange nye og spennende kaker!

Men mens jeg baker noe nytt og spennende tenkte jeg at jeg skulle dele en av de kakene jeg lagde like før jeg reiste med dere!

Like før jeg reiste ble jeg spurt om å lage en kake til en liten prinsesse sin første bursdag! Og som den lille prinsessen hun er fortjente hun en skikkelig prinsessekake med prinsessekrone på toppen! Kronen er laget av sukkerpasta. Hver del på kronen er laget individuelt og tørket før de er blitt satt sammen til en krone. Etter at jeg hadde satt kronen sammen ble hele pudret med perlemor skimmer. Alle prinsesser trenger også en egen tryllestav så jeg laget også dette til den lille! På trylle staven står det selvsagt et 1 tall siden det var hennes første bursdag. Jeg laget også en sløyfe til å ha på kaken. Jeg foretrekker ofte å avslutte mine kaker med en sløyfekant nede da jeg synes dette gir det lille ekstra til kaker.

Rundt selve kaken prøvde jeg på på drapering med glasur (royal icing). For å være førstegang jeg noensinne har prøvd på noe slikt var jeg ganske fornøyd, men tenker jeg her må øve mye mer! Det er virkelig mye vanskeligere enn det ser ut som! Kanskje du har prøvd det selv en gang eller to? Kom gjerne med noen gode tips om du har!

Resultatet ble ihvertfall en rosa og hvit pyntet prinsessekake med krone, tryllestav og sløyfe! Håper dere likte denne kaken! Jeg syntes i hvert fall det var kjempe gøy å få lage den!


Think Pink!










Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar