søndag 15. mars 2015

Dåpskake til jente

Hei!

Utenfor skinner solen og våren er i full anmarsj! Jeg tenkte derfor at hva passer vel ikke bedre enn å dele en kake med dere som er inspirert av nettopp dette! Dagens kake er en dåpskake som jeg laget for noen uker siden. Hvis du har fulgt bloggen en stund tenker du nok at du synes du har sett denne kaken før noen ganger nå., og det stemmer helt! Jeg har nemlig laget denne kaken 2 ganger før også, en gang som bursdagskake og en gang som festkake til en navnedag! Men hvis du også er godt kjent med mine kaker vet du nok alt at ingen av mine kaker er noensinne helt make. Jeg mener at hver kake jeg lager skal være like unik og spesiell som personen som skal få den er. Jeg passer derfor på å gjøre dem litt forskjellige fra gang til gang! Og som du kan se har denne kaken fått både glitrende converse dåpssko på seg og sommerfugler laget av cakelace!

Kaken er en forkledd hvit dame! Som du ser er den ikke mye hvit, men rosa. Det er altså en kremkake dekket med rosa marsipan. Rundt kaken har jeg pyntet med grønn fondant formet som gresstrå og stilker til fondantblomstene som titter frem. Rundt på kaken flyger også blonde sommerfugler som er laget av cakelace. Og på toppen har jeg pyntet med både navn, dato og dåpssko. Til slutt har jeg pyntet med en lilla kant rundt kaken for å binde det hele sammen.

Når jeg pynter kaker passer jeg på at alle ingredienser er spiselige. Det er derfor ingen ting på denne kaken som ikke kan spises. Både glitter og cakelace er spiselige elementer som jeg har brukt. Men når du skal bruke glitter pass på at du kjøper spiselig glitter. En del av produktene som er ute på markedet kan brukes på kaker, men må ikke spises. Du må med andre ord ta vekk denne pynten før du skal spise kaken. Jeg personlig foretrekker da elementer som jeg vet er trygge både for liten og stor.

Håper du liker ukens vårlige kake! Kanskje du føler deg inspirert til å bake litt selv? Jeg for min del skal ta med meg en kopp kaffe og noen red velvet cupcakes ut i solen og nyte dagen nå!

Til neste gang!



Think Pink!













Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar