søndag 8. mars 2015

Rosa Dåpskake

Hei verden!

Til alle dere kvinner der ute vil jeg gratulere dere med dagen! Hipp hurra for oss! Hipp hurra for likestilling, og hipp hurra for at vi lever i en verden hvor vi blir anerkjent og hørt!

Siden det i dag er kvinnedagen tenkte jeg at hva er vel ikke bedre enn å dele en kake med dere som er laget til en av fremtidens kvinner! Jeg var så heldig å få lage en dåpskake for en av mine venniner forrige helg. Hun skulle ha dåp for sin datter og lurte på om ikke jeg kunne bake for henne! Selvsagt sier jeg ikke nei til noe slikt!

Dåpsbarnets mor ønsket seg en red velvet kake med ostekrem og dekket med MMF. Til pynt ønsket hun roser, en liten baby og baby sko. Jeg bestemte meg for å også ha på sommerfugler og en liten sløyfe til kant. Rundt kaken har jeg laget putemønster. Som knapper i putemønsteret har jeg brukt rosa sukker kuler. Og på toppen av kaken har jeg laget et stort rundt teppe omkranset av sølvkuler. Jeg har også trykket ut bokstaver i fondant til navn og dato. Alt er blitt pyntet med spiselig glitter, slik at det skal skinne litt ekstra. Resultatet av selve kaken kan du se på bildene under. Dette var en veldig gøy kake å lage! Spesielt var det gøy å lage fantasiblomstene som du kan se ved siden av rosene. Disse blomstene skal jeg vise dere senere hvordan dere kan lage selv! Så følg med videre!

Håper dere får en fin søndag alle sammen og enda en gang... HIPP HUPPA for alle kvinenr der ute!






Think Pink!



















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar