søndag 1. mars 2015

Spider-Man and Ninja Turtles birthday cake

Hei alle sammen!

Da var vi alt kommet til den første vårdagen i 2015! Og det er også siste dagen av denne vinterferien! Jeg håper dere alle har hatt en fantastisk ferie, med kos og avslapping! Jeg for min del har vært på både spa og tur til Oslo denne ferien! Men like før jeg tok vinterferie laget jeg en bursdagskake til en liten gutt som er veldig glad i superhelter. Nærmere bestemt Spider-Man og Ninja Turtles!

Da jeg ble spurt om å lage en bursdagskake for noen uker siden, fikk jeg ganske frie tøyler til å lage det jeg hadde lyst til. Bursdagsbarnet likte veldig godt både dinosaurer, Spider-Man og Ninja Turtles så her kunne jeg få velge selv! Etter en del fundering på hvordan jeg skulle lage kaken bestemte jeg meg for å lage en kombinert Spider-Man og Ninja turtles kake. Jeg bestemte meg for å lage kaken slik at man ville kunne se temaene på forskjellige måter ut i fra hvordan man så på kaken. MAn kan derfor se Spider.Man nett/ ansikt fra toppen av kaken, men hvis man ser fra siden kan man se 4 Ninja turtles titte ut av en hule klar for nye eventyr!

Kaken er en sjokoladekake fylt med sjokoladesmørkrem og dekket med MMF. Ninja Turtles figurene er laget av kjøpt sukkerpasta og farget med grønn gele konditorfarge. Spindelvev nettet er også laget av sukkerpasta som er farget svart. Kanten rundt kaken og inngangen til hulen er laget av sukkerpasta som jeg har sprayet med spiselig sølv spray.

Kaken er beregnet på ca 20 personer og jeg har bevist brukt kun matrialer som kan spises. Det er viktigt å tenke på hva man serverer de som skal spise kakene, spesielt når det er små barn som skal ha dem. JEg liker derfor ikke å bruke elementer som ikke burde være på kaker. Man vet aldri hva den som spiser tror er spiselig og ikke. Resultatet ble i hvert fall denne tøffe superhelt kaken som passer perfekt til en liten superhelt på sin bursdag!

Håper dere likte dagens kake! OG at dere får en fin kommende uke!



Think Pink!












Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar