søndag 28. juni 2015

Bryllupskake

Hei alle sammen!

Da var jeg tilbake med et lite innlegg! For dere som følger meg på Instagram så vet dere det nok allerede, men til dere andre skal jeg nå forklare litt. For 3 uker siden opererte jeg skulderen min. Operasjonen kom litt uventet på meg så den var ikke helt med i mine bakeplaner. Jeg hadde fått vite at jeg måtte operere en gang i sommer men ikke så tidlig på sommeren. Jeg visste heller ikke hva operasjonen innebar. For 6 år siden opererte jeg skulderen min for første gang. Den gangen gikk jeg igjennom en komplisert operasjon som gjorde at jeg ikke kunne bruke armen på 8mnd. Jeg var derfor veldig redd for at noe skulle gå gale denne gangen også. Heldigvis ser det ut til at alt har gått veldig bra. Jeg har ikke lov å bruke armen enda, men over sommeren saser jeg på å være tilbake! Og da er jeg selvsagt veldig klar for mer kakebaking! Men i mellomtiden tenkte jeg at jeg kunne dele noen av de siste kakene mine!

Dagens kake har jeg fått masse god hjelp med! Jeg ble nemlig spurt om å lage en bryllupskake for en god stund siden og som dere vet klarer jeg ikke si nei til bryllupskaker! Dessverre skulle denne kaken lages like etter min operasjon som selvsagt betydde at jeg ikke kunne klare dette alene. Jeg laget derfor all pynt før operasjonen slik at det var bare baking av bunner og trekking av selve kaken igjen like før bryllupet. Mine super snille kusiner Mona og Lene sa seg villig til å hjelpe meg sammen med min mor og min tante. Sammen klarte vi å få kaken til. Jeg sto og forklarte hva de skulle gjøre, mens de fikset. Jeg er evig tanemmelig som har en så snill og god familie som stiller opp på denne måten! Resultatet ble til slutt en nydelig 3 etasjers bryllupskake!

Selve kaken er en sjokoladekake. Jeg har brukt oppskriften til saftig sjokoladekake som du kan finne her på bloggen. Til fyll har jeg brukt Philadelphia sjokolade, melis og pisket krem. I fyllet har jeg også ferske bringebær. Kaken er så truket med hjemmelaget MMF og pyntet med spiselige blonder og fondant liljer. Liljene er farget med spiselig fargepulver og glitter. Den er også pyntet med fantasiblomster laget av fondant. De spiselige blondene er også pyntet med spiselige sukkerkuler for anledningen.

Jeg håper dere liker kaken. Og hvis du ønsker å prøve deg på denne oppskriften selv kan du klikke deg inn her eller i linken som du finner over i innlegget.

Jeg ønsker også å gratulere det nygifte paret med den store dagen! Kjærligheten overvinner alt!


ThinkPink!












Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar