søndag 10. mai 2015

Cupcakes til konfirmasjon

Hei!

Da var konfirmasjonssesongen i gang og jeg har bakt hele helgen! Jeg har bakt både oreo cupcakes og non stop cupcakes! Oppskriften på non stop cupckes er alt å finne her på bloggen. Men jeg tenkte jeg nå skulle dele oreo cupcakes oppskriften jeg brukte.

Oppskriften jeg har brukt til disse holder til ca 24 stykker, så hvis du ikke vil ha så mange kan du halvere oppskriften. Som du kan se på bildene har jeg pyntet med fondant, men det går like fint å pynte med en vanlig oreo på toppen.

Siden disse oreo cupcakene har en ostekrem blanding på toppen er det viktig at de ikke står ute i romtemperatur for lenge, da kremen kan lett bli sur. Jeg foretrekker også å pynte dem like før servering. Jo ferskere kremen er jo bedre synes jeg de smaker. Du kan gjerne lage selve cupcaken noen dager før og fryse dem ned. Men ta ikke på kremen før den dagen de skal serveres. Nedfryst og så tint krem er aldrig like godt som nylaget.

Men nå skal ikke jeg mase i vei! Her kommer den super lette oppskriften som barn kan klare helt alene også!



Oreo cupcakes!

Dette trenger du:
240g mel
280g sukker
3ts bakepulver
1/4ts salt
80g smør
2,5dl hel melk
2 egg
1ts vanilje essens
2 pakker oreo kjeks (24 kjeks)
2 pakkes Tine naturell ostekrem
250g melis
3dl kremfløte
Fondant i ønsket farge


Slik gjør du:



Bland sammen alt det tørre i en bakebolle. 
Ha i smør og smuldr det ut i melblandingen.




Visp sammen egg og mel å ha i melblandingen.
Bland alt med en håndmikser.
Bland i vanilje essens.




Del oreokjeks i 2.
Delen med vaniljekrem på seg har du i muffinsformen.
Den andre delen knuser du å har i cupcake røren.
Du skal ha 24 oreokjeks til sammen.





Ha røren i muffinsformene og stek i ovnen på 175 grader i 23min.




Pisk sammen kremfløte i en bolle for seg.
Bland så Tine naturell og melis i en bolle.
Ha osteblandingen over i kremfløten etterpå og bland.
Da er ostekremen klar til bruk.
Pynt med fondant etter eget ønske.



 Håper du liker disse oreo cupcakene like godt som jeg, for dette er uten tvil noen av mine favoritter!




Think Pink!












Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar