søndag 1. mai 2016

Manchester United konfirmasjonskake

Da var konfirmasjons sesongen her for fullt og jeg står klar på kjøkkenet!
Jeg skal prøve å få delt kakene fortløpende med dere og starter med denne litt utradisjonelle konfirmasjonskaken.

Ikke alle konfirmanter ønsker seg en tradisjonell hvit dame til konfirmasjonene. Det gjorde i hvert fall ikke denne konfirmanten. Han ønsket seg nemlig en konfirmasjonskake med logoen til favoritt laget sitt på. Kanskje er du en god kjenner av fotball, eller kanskje du er under gjennomsnittet interessert som meg, men jeg tror vi alle kjenner til dette laget! Konfirmanten ønsket seg nemlig en Manchester United kake! Mor til konfirmanten sendte meg noen inspirasjonsbilder og så var det bare å gå løs! Kaken er en sjokoladekake trukket med MMF. inni kaken venter det en overraskelse. Den er nemlig fylt med sjokolade fotballkuler i midten. Dette var noe mor til konfirmanten ønsket seg at vi skulle ha med av elementer.

Selve logoen er skjært ut og formet bit for bit med fondant. Selve utformingen tok litt tid og det er ikke lett å se sammenhengen før hver bit er på plass! Men resultatet tror jeg ble ganske så bra. Men igjen så er jo ikke jeg en skikkelig fotbal kjenner så jeg henvender meg nå til dere som kan dette! Hva synes dere? Er logoen godkjent og en ekte fotballfan verdig?

Veldig gøy var det i hvert fall å få lage denne kaken! Nye tema og utfordringer som får meg til å utfordre meg selv er noe av det beste jeg vet! Følelsen av å gå fra usikkerhet til å kunne se målet i sikte er alltid gøy å kjenne på!



Think Pink!








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar