søndag 19. juni 2011

Something old, something new

19.07.2011
Er datoen i dag!

For nøyaktig 35 år siden giftet min tante og onkel seg. Og for nøyaktig 1 år siden giftet men superdupre kusine seg med sin utkårede. Det er altså en stor dag i dag! Og slike dager må man selvsagt markere!
Jeg overrasket derfor i går med noen cupcakes på døren til de to brudeparene. Vi skulle  ikke feire dagene, men jeg lot meg ikke stoppe av den grund! Jeg laget noen super søte red velvet cupcakes. For rødt er jo kjærlighetens farge så måtte jo nesten bruke den. Jeg toppet muffinsene med hvit ostekrem, drysset på noen hvite sukkerperler fra Wilton og laget noen små søte hjerter i hvit sjokolade pasta som jeg farget røde. Resultatet ble disse søte små muffinsene som du kan se på bildene!

I helgen var jeg og min kjære mamme på shopping i byn. Vi pleier alltid å gå på cafe når vi shopper. Denne gangen kjøpte vi oss noen super gode Linser. Linser er en gammel Bergensk tradisjonell kake, laget av mørdeig og fylt med vaniljekrem. Du steiker disse i ovnen til de er gyldne. Når kakene er blitt gyldne tar du dem ut av ovnen å lar dem stå litt så de blir avkjølt, etter det er det bare å nyte! For disse små kakene er virkelig supergode! Nam, Nam, Nam sier bare jeg!


Lyst å prøve deg på red velvet selv kan du ta en titt her: Red velvet cake
For ostekrem oppskrift klikk her: Creme Brulee & sjokolade cupcakes med ostekrem




Love doesn't make the world go round, love is what makes the ride worthwhile
Elizabeth Browning









love is composed of a single soul inhabiting two bodies

Aristoteles









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar