søndag 16. oktober 2011

Cupcakes and Cupcake Sandwich

Hei alle sammen!

Så var vi kommet til siste dag i høstferien og det er tid for et nytt innlegg! Denne gangen skal jeg vise dere noen cupcakes som jeg laget for min mor. Hun skulle ha disse med seg på jobb til sine kollegaer. Om fredagene har de som tradisjon å ta seg en liten kakepuse hvor alle på de forskjellige kontorene samles for litt kos og prat. Denne gangen hadde de ytret ønske om å få noen av mine cupcakes.

Når jeg får bestillinger er det som du sikkert har forstått veldig ofte på en Red velvet cake, dette gjelder også når det kommer til muffins. I det siste er det også blitt en del spørsmål om jeg kan lage nonstop muffins til dem. Jeg laget derfor disse to typene denne gangen. Hvis du ønsker oppskrift på disse er det bare å klikke på navnene som du ser over er merket med annen farge. Da kommer du rett inn på oppskriften!

Nonstop muffinsene har jeg denne gangen toppet med sjokolade ganache. og Red velvet muffinsene har jeg toppet med den vanlige oste smørkremen min.



Noen ganger når man lager muffins/cupcakes blir toppene kanskje litt for høye til å kunne bruke når man skal ha smørkrem på toppen. Når dette skjer pleier jeg å kutte av denne delen. MEN jeg hiver den ikke. Hvorfor i alle dager skulle jeg jo ville det! Det er jo fortsatt kake! Jeg fyller heller disse med fyll etter ønske og smak. og ligger så en ny topp oppå slik at jeg får en cupcake sandwich! Disse små cupcake sandwichene er super gode og så ser de jo kjempe søte ut også! Prøv det du også neste gang!






2 kommentarer:

  1. hei Kathrine, nydlige kaker du lager :) tar du bestilling og hva er prisen eventuelt, likte hello kitti kaken din :)

    SvarSlett
  2. Heihei.

    Så kjekt at du liker kakene mine! :)

    Prisen kommer veldig ann på hvilken type kake det er, størrelse og hvor mye pynt som skal være på den. Hello Kitty kaken ble laget for 500kr.

    Think Pink

    SvarSlett