søndag 12. august 2012

Dora The Explorer cake

Heihei!

Da var jeg kommet til siste søndag i sommerferien for denne gang. Værmeldingen har lovet sol, sol og enda mere sol. Men her inne i kroken ligger tåken tett rundt våre små fjell. Så mens jeg venter på at de etter lengtete solstrålene skal titte frem, begir jeg meg ut på et nytt blogginnlegg!

Som nevnt tidligere så har jeg ganske mange ubloggete kaker nå, så skal prøve å få utpå alle sammen nå denne sensommeren/tidlige høsten. Så med andre ord skal jeg prøve å bli flinkere å blogge igjen. Ble kanskje litt vel slapp denne sommeren ja!

I dag er det en Dora the explorer kake jeg tenkte å blogge om. Kaken laget jeg til en søt liten prinsesse som fylte 5 år nå i sommer! Temaet for kaken var som du kanskje forstår Dora the explorer! Selv kjenner jeg ikke så veldig godt til dette barne programmet, og kan vel telle antall ganger jeg har sett det selv på 3 fingre. Så før jeg kunne begi meg ut på dette prosjektet, måtte jeg søke litt rundt på dette store verdens nettet. Internett er jo helt fantastisk genialt når man trenger litt informasjon!

Resultatet ble en sommerparadis inspirert kake i selvfølgelig kjent think pink stil. Jeg laget to palmetrær hvor stammen på trærene bestod av sjokoladepasta og bladene av MMF. For å få trærene til å kunne stå oppreist på kaken laget jeg stammen på treet rundt trepinner som jeg kunne stikke ned i kaken.

Utenom så laget jeg jo selvsagt de viktige figurene Dora, Boots og Backpack som ligger på den lilla øyen (kaken) under palmene og nyter sommeren! Rundt kaken pyntet jeg med litt flere palmer og ikke minst stjerner! alt laget av sjokoladefondant og MMF. Nederst på kaken brukte jeg fargerike sukkerperler som perlekant. For å gjøre den lilla øyen til et skikkelig paradis for alle jenter pyntet jeg også med sommerfugler og blomster. Alle de forskjellige elementene på kaken ble selvsagt penslet med spiselig glitter etterpå, slik at de skinte ekstra godt!

Selve kaken er en sjokoladekake, med vanlig sjokoladesmørkrem. Og som jeg nevnte er den dekket med lilla MMF.

Håper du liktet kaken, og at du har en fantastisk søndag. For min del ser det ut til at jeg nå kan se noen få solstråler presse seg igjennom tåkelaget her hvis jeg myser skikkelig opp mot himmelen :p

Gratulerer også med overstått til den lille prinsessen som fikk denne kaken som bursdagskake!!!



Think Pink!












Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar