søndag 26. januar 2014

Dåpskake til gutt

Heihei!

Da var det alt blitt søndag igjen og i morgen er det starten på en ny og spennende uke! Jeg har masse nytt og spennende i vente de neste ukene, så kjenner jeg gleder meg masse nå! Vi har en del runde og halvrunde dager i familien fremover og midt i alt dette så tar jeg meg også en liten tur til London for litt shopping med gode venner! Ukene er ganske hektiske for tiden og det blir lite tid til å kunne bare slappe av. Men da er det jo så godt at jeg får holde på med akkurat det jeg liker aller best! På dagtid får jeg være lærer og når jeg kommer hjem kan jeg bake litt! En utrolig god kombinasjon spør du meg!

I dag kjenner jeg at jeg klør etter å bake! Så kanskje det må bli noe ekstra godt til kaffen i ettermiddag? Men mens jeg sitter her å funderer på hva jeg skal lage, tenkte jeg å dele en kake med dere som jeg har laget for lenge siden, men som jeg ikke har fått anledning til å vise frem før nå her inne! Men kanskje du alt har sett den på Instagram kontoen min?

Kaken jeg skal vise dere er en dåpskake jeg laget for en liten prins før jul. Selve kaken er en Red Velvet Cake med ostesmørkrem som fyll. Jeg har så dekket kaken med MMF og pyntet med vanlig fondant som jeg har kjøpt på butikken. Jeg kunne selvsagt ha laget figurene også av MMF, men jeg liker ikke helt konsistensen av den når jeg skal lage figurer. Synes MMF fungerer veldig bra som kakelokk, men ikke til forming. Men det er bare min mening, kasnskje du har et annet syn på det? Del gjerne dine erfaringer her inne! Men ihvertfall så har jeg brukt fondant til mine figurer. Som du kan se på bildene har jeg laget en søt liten blå bamse og noen små baby Converse sko som pynt. På toppen av kaken har jeg pyntet med blå fondant roser som er blitt drysset med spiselig glitter. Når man bruker glitter er det viktigt å passe på at man kan spise det. Noen av glitterversjonene som man finner på markedet er beregnet kun på pynt og er ikke definert som mat. Men et er fortsatt ikke giftig..... Spør du meg er det ikke mer greit å putte glitteret på kaken bare fordi de ikke er giftig. Skal det beregnes på matprodukter må det også kunne spises! Er helt greit at det ser fint ut, men jeg vil ihvertfall ikke ha på meg at jeg serverer kunstige ting på mine kaker. Heldigvis finnes det da levrandører som faktisk leverer spiselig glitter!!! Jeg pleier å bestille fra nettet! Koster ikke mye og du får det fort levert!

Men nå skal jeg ikke spore helt av her! Som du kan se på bildet laget jeg putemønster rundt kaken og pyntet med spiselige perler. Kaken er laget ut i fra inspirasjonsbilder som moren til den lille prinsen viste meg. Hun hadde sett noen forskjellige kaker som hun likte ekstra godt. Jeg satt derfor sammen de forskjellige elementene som hun likte til en kake. Jeg personlig må nok si at høydepunktet for meg var å få lage Converse sko! Tenkte jeg derfor skulle dele med dere hvordan jeg laget dem i neste innlegg, så hold øynene åpne for innlegget kommer snart ut! Men nå må jeg nesten runde av her før jeg maser alt for mye i dag!

Håper dere likte kaken! Gi gjerne en tilbakemelding på hva du synes! Jeg kan jo ikke utvikle meg uten litt tilbakemeldinger fra dere! Ha en fin søndag videre og håper dere får en super uke!


Think Pink!













Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar