lørdag 31. oktober 2015

Hjerner av puffet ris til halloween

Hei!

Da var det tid for halloween igjen! Kanskje du skal ut i kveld eller holde halloween fest for de små? Eller kanskje du bare skulle hatt noe godt til de som ringer på? Vel hvis du er ute i siste liten og trenger en super enkel, kjapp (5 minutter) og billig løsning så har jeg oppskriften til deg her! Og hvis ikke dette alt høres bra ut så kan jeg også fortelle at disse spiselige halloween hjernene er både, gluten, laktose og egge frie!

I går skulle jeg overraske mine elever med litt halloween kos på skolen. Jeg hadde bestemt meg for å bake noe gresskarboller til dem. Kanskje du husker at jeg fortalte i forrige innlegg at jeg hadde mikset sammen gresskarbollene som et forsøk på noe godt til elevene mine? Vel jeg bestemte meg for at de skulle få disse bollene, men mens jeg sto å bakte dem. kom jeg til å tenke på at det sikkert finnes noen allergier i klassen også.  Så jeg burde nok også ta hensyn til de. Jeg ville jo ikke at noen hjerter skulle blø fordi jeg ikke kunne gi dem boller! Jeg bestemte meg derfor for å lage noen glutenfrie muffins. Men disse miksene inneholdt enten melkepulver eller egg! Jeg hel graderte meg derfor med å mikse sammen en liten blanding som jeg viste var helt sikker. Da jeg skulle trille ut blandingen i kuler laget jeg en litt for liten kule så jeg fant ut at jeg skulle slå den sammen med en annen ut trillet kule . Og puff der hadde jeg plutselig skapt en hjerne! Så som du sikkert nå forstår var det ren tilfeldighet at jeg kom på denne kreasjonen! Men elevene selv syntes dette var noe av det tøffeste de hadde sett, så neste år tror jeg det må bli hjerner på dem alle sammen! Vel her kommer i hvert fall oppskriften så kan du prøve selv. Jeg har alt måtte lage meg en ny porsjon, for i morgen kommer mine tøffe nevøer på besøk og da skal vi kose oss da!




Hjerner av puffet ris

Dette trenger du:

250g marshmallows
0,5 pose puffet ris
grønn gelefarge (hvis du ønsker farge. Jeg bruker wilton sin)


Slik gjør du:

Smelt marshmallows i mikroen i 2-3 min.
Ta den så ut og rør godt om.



Ha masrshmallowen inn i mikroen enda en gang og la den stå i 1 min.
Rør så om på nytt og tilsett konditorfarge hvis du ønsker dette.


Når du har fått ønsket farge tilsetter du puffet ris. Litt og litt om gangen.
Bland allt godt sammen.



Bruk så hendene til å rulle ut to små baller som du så presser lett sammen så de ser ut som hjerner.
Klistrer massen se til hendene kan du ha litt bake fett eller nøytral olje på hendene.
Vel det var det hele! Håper du liker oppskriften!




Happy Halloween!




Think Pink!














Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar