søndag 10. mars 2013

Chocolate Cake With Strawberries

Heisann og god morgen!

Her i huset har vi alle stått ekstra tidlig opp i dag for å lage 70 tapas kjøttboller! Min gode, snille fetter har nemlig bursdag i dag og den skal feires med tapas og kaker! Men det er ikke bare Espen som skal feires, vi skal også feire hans kone Lene Cecilie, som hadde bursdag på selveste valentin's day!!! Så i dag blir det stort besøk med hele familien og jeg gleder meg!

Etter å ha stekt 70 tapas kjøttboller er det nå snart tid for frokost. Men først må vi trekke litt te og riste litt skiver! Så i mellomtiden tar jeg meg tid til å drømme meg bort her inne med et lite innlegg på sjokoladekake!

For litt siden var det en av disse snille damene på jobben min som spurte om jeg kunne lage en liten sjokoladekake for henne til en av døttrenes bursdag. Jeg sa selvsagt ja til dette! Kaken skulle som du alt har forstått være en sjokoladekake, dekket med sjokoladekrem. Som pynt ønsket de friske jordbær.

Jeg bestemte meg for å lage en saftig sjokoladekake som jeg ELSKER selv! Sjokoladekremen som jeg brukte som fyll mellom lagene, er en sjokoladekrem jeg lager av Philadelphia sjokolade blandet med pisket krem. Kremen blir lett og luftig med en mild sjokoladesmak, som passer perfekt i kombinasjon med den rike sjokoladesmaken fra sjokoladekaken. Jordbærene gir så det lille ekstra til kaken! Dette er rett og slett en super kake som passer godt nå som våren nærmer seg og alle de friske fruktene begynner å komme frem i butikkene rundt om her i landet!

Prøv gjerne kaken selv! Jeg anbefaller den virkelig! Ha en fin søndag videre! Nyt været og kos deg masse!


GRATULERER MED DAGEN VERDENS BESTE FETTER


Think Pink!















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar