søndag 16. juni 2013

Dåpskake

Heihei!
Så var jeg her igjen! Det er søndag og jeg holder på å lade opp til min siste arbeidsuke før det blir 7 uker sommerferie på meg! I disse dager er det veldig godt å være lærer! Men må ærlig innrømme at det er litt rart og pluttselig ikke ha noe å gjøre i 7 uker. Rastløs som jeg er blir det vanskelig å holde meg i ro. Har alt flere forskjellige kakeoppskrifter som jeg har lyst å prøve! Så tror nok det blir en del baking på meg denne sommeren. I tillegg så har jeg store planer om å være SUPER tante også! så tror nok jeg skal få dagene til å gå!

Men mens jeg nå teller ned disse siste dagene på jobb, tenkte jeg å dele en ny kake med dere! Slik som i forrige innlegg så kommer det på nytt nå en dåpskake! Kaken er laget til datteren til en av mine venninner Nina. Nina har jeg kjent siden barneskolen! Men var først på ungdomsskolen vi ble virkelig gode venner, så å få lage kake til hennes lille prinsesse var selvfølgelig noe jeg gjerne ville gjøre! Synes det alltid er like kjekt å kunne få bake for mine venner! Er noe eget med det å kunne få lage noe spesielt og originalt til dem man er glade i!

Nina hadde sett en konfirmasjons kake jeg har laget ved en tidligere anledning. Hun likte denne kaken så godt at hun ville at jeg skulle lage denne til dåpen deres også. Kaken er en Hvit dame, dekket med hvit marsipan og pyntet med fondant blomster. Jeg laget hvite fondant roser som jeg etterpå farget rosa med spiselig rosa glitter. Jeg laget også rosa fantasiblomster. Rundt kaken har jeg laget putemønster og pyntet med en sløyfe. Sløyfen hørte ikke til på den originale kaken, men til en barnedåp syntes jeg det hørte til med noe søtt og rosa. Som prikken over "i" pyntet jeg med hvite sukker perler. Denne gangen syntes jeg det var lettere å lage til pute mønster. Som jeg skrev i forrige innlegg så er ikke det så lett å få det helt jevnt, men som man sier <<Øvelse gjør mester!>>

Hva synes du om kaken da? Gi gjerne en tilbakemelding enten her inne eller på Facebokk siden Katrine~ThinkPink.

Håper du får en fin uke og koser deg masse! Jeg for min del skal tyvstarte uken om ikke så lenge med koselig besøk og kaker <3


Think Pink! 















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar