søndag 27. oktober 2013

Carrot Cake ~ Halloween Cupcakes

Oioioi nå nærmer halloween seg med storm skritt! og som du kanskje fikk med deg i går så er jeg i full gang med baking til ære for den store dagen!

I dag har jeg da på nytt bakt litt. Først og fremst fordi vi skulle få besøk her i huset, men også fordi jeg da hadde en mulighet til å sette til verden noen av mine mange kake kreasjoner! Så i dag ble det da til ære for halloween laget gulerot muffins med oste krem og fondant pynt formet som gresskar!

Jeg elsker gulerot kake! Hvis du får en skikkelig gulrotkake, er det ikke noe som smaker bedre! Siden jeg ikke tåler nøtter, er selvsagt kaken helt nøtte fri! Jeg vet noen liker at det er litt konsistens i kaken sin og at man får det av nøttene, men denne kaken er helt fantastisk alene. Dette er en oppskrift min mor pleide å bruke da jeg var mindre og i dag var hun så snill å dele den med meg! Og nå har jeg selvsagt tenkt å dele den videre med dere! Så håper dere får god nytte og ikke minst glede over denne oppskriften! Vær obs på at røren blir ganske flytende! Ikke frykt! Det er slik den skal være! Håper du får en fin dag og uke videre. Og husk! Titt snart innom igjen for her kommer det plutselig dalende inn et nytt innlegg!


Carrot Cake Recipe
~
Gulrotkake oppskrift

Du trenger:
4 egg
300g sukker
200g mel
2ts natron
2ts kanel
1ts vaniljesukker
0,5ts salt
1,5dl nøytral matolje



Slik gjør du:
Sett stekeovnen på 190C


Pisk egg og sukker til eggedosis.



Bland 200g mel, 2ts natron, 2ts kanel, 1ts vaniljesukker og 0,5ts salt i en bolle.
Sikt melblandingen så i eggedosisen.



Tilsett 1,5 dl matolje i røren og bland godt.



Ha så i 4 raspete gulrøtter i kakerøren.



Nå er røren klar til å stekes. Gjør du som meg å fordeler den i muffins former skal muffinsene stå i ca 
25-30min. Vil du heller lage en hel kake, kan du ha røren i en smurt form. Den må da stå i 60 min. 
Etter steking lar du kaken avkjøle seg før du pynter den med topping etter eget valg. Jeg bruker en oste krem som består av 2 Tine naturell krem ost blandet med 200 g melis.
Til pynt farget jeg litt fondant som jeg så laget noen gresskar av. 
Jeg brukte en pepperkakeform formet som et gresskar. 
Øyne og munn tegnet jeg på med spiselig tusj. 
Jeg drysset til slutt litt spiselig glitter over det hele!



Think Pink!










Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar