mandag 14. april 2014

Easter Chicken Oreo Cakepops

Heihei!

Da var påsken her og jeg skal selvsagt nytes! Og som dere sikkert har forstått så koser jo jeg meg aller mest når jeg får bake litt, så her skal det bli litt av det denne ferien! Men nå tenkte jeg å dele en liten oppskrift som jeg mikset sammen litt sånn tilfeldig her like før helgen. Jeg har før sett en lignende oppskrift, men aldri prøvd selv så da jeg hadde lovet mine søte små elever en liten oppmuntring før påske var det bare å bli kreativ.

Det første jeg måtte tenke på var jo hva i alle dager jeg skulle lage som de fleste ville like. Etter det måtte jeg tenke at jeg skulle klare å få med meg kreasjonene på bussen om morgenen. Og til slutt ville jeg ikke lage noe alt for søtt. Det er greit med litt kos av og til, men vi skal jo helst oppfordre til en sunn hverdag så da passer det seg vel ikke helt at frøken kommer med søtsaker hele tiden. Men nå skal det sies at dette er ikke noe de får hver uke! Viktig, viktig!

Jeg endte opp med å lage min egen vri på oreo cakepops kledd som påskekyllinger. Jeg pakket hver påskelylling i brødposer og knøt sammen med litt gavebånd. Grunnen til dette var at da får hver elev en liten pakke som de kan bære med seg hvis de vil spare den. Min tolkning av disse oreo cakepoppene kan du se på bildene. Kanskje du hadde laget dem annerledes? Hva tenker du? Her kommer ihvertfall oppskriften så kan du jo prøve selv nå i påsken. Kanskje du har en liten også som du vil overraske med litt påskegodt ;)



Easter Chicken Oreo CakePops Recipe
~
Påskekylling CakePops Oppskrift

Du trenger:
4 pakker Oreo kjeks
1,5 pakke tine kremost naturell
2 poser gul candy melts
Fondant (kjøpt i butikk)
Orange gelefarge
sukkerperler til øyne


Slik gjør du:



Knus oreokjeksene i en mikser.
Kjeksene skal være helt knust. konsistensen skal minne om sand.



 
Tilsett Tine kremost i oreo miksen din.
Jeg pleier å bruke ca 1,5 boks.
Bland til du får en fast deig.




Rull ut små kuler med oreo deigen din.
Det skal bli ca 45 stykker.
Plasser dem på et bakebrett og frys dem i frysen i ca 10 min til de er faste i formen.



Smelt candy melts i vannbad og dypp oreo kulene i blandingen.
De må gjerne dyppes 2 ganger så de blir helt gule.





Farg fondanten orange med gele fargen.
Bruk kake utstikkere til å lage hanekam, vinger og føtter.
Jeg brukte en måne til hanekammen og vingene. 
Til føttene brukte jeg en snø krystall utstikker.
Form en liten trekant med fingrene til nebb.



Lim på vinger, hanekam, føtter, øyne og nebb.
Føttene kan droppes.



Tadaaaa! Her er resultatet! 
Ikke så vanskelig, men veldig gøy å lage!
Prøv du også!



Goooooood påske til dere alle!




Think Pink!













Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar