søndag 26. april 2015

Blomsterkrans kake

Hei!

hjelpe meg så fort tiden går! Det er ikke alltid like lett å kombinere både jobb, privatliv og hobby. Som dere kanskje har merket er det gått noen uker siden sist innlegg. Grunnen er egentlig veldig enkel. Jeg har rett og slett ikke hatt tid. Som lærer så har vi noen uker i året som er ekstra hektiske. Noen uker av året treffer nemlig alt av aktiviteter samtidig, som gjør at jeg må jobbe både sent på jobb og også hjemme i helgene. Det blir derfor lite til overs for private ting slik som å blogge! Men i dag har jeg satt av litt tid oppi alt det hektiske for å dele en kake med dere.

Kaken jeg har tenkt å vise dere i dag er en kake jeg laget til min kjære mor sin bursdag for noen uker siden. Hun ønsket seg en kremkake, da dette er det hun liker best. En av gjestene i besøket elsker marsipan så da var jo valget lett. Det ble en hvit dame! Mamma ville ikke ha noe spesielt på kaken, jeg kunne få lage den akkurat slik jeg selv ønsket. Jeg bestemte meg derfor for å gå for et vårlig/sommerlig tema. Det hele startet med å lage noen roser. Men bare roser gjør den ikke så vårlig, jeg bestemte meg derfor for å fylle på med litt fantasiblomster. Alle blomstene jeg har brukt er super enkle å få til. Hvis du har blomster utstikkere har du egentlig blomstene klar. Det eneste du trenger er en matte eller en tom dorull som du kan la blomstene tørke på så de får litt form og bevegelse. Helt til slutt går du over med litt spiselig glitter og det er det hele. Men husk at du trenger mange blomster! Jeg satt i nesten 5 timer å lagde til disse blomstene. Det tar tid og det krever tålmodighet, men når du da får se det ferdige resultatet så vet du at det er verdt det!

Kaken falt i smak hos både store og små, og jeg må innrømme at dette kanskje er en av de kakene jeg har syntes har vært gøyest å lage. Mest fordi jeg skulle få lage denne til det mennesket i mitt liv som betyr mest for meg, men også litt fordi jeg fikk helt frie tøyler til å gjøre akkurat det jeg hadde lyst til selv!

Håper dere alle likte kaken! Skriv gjerne en kommentar i kommentarfeltet om hva du synes!





Think Pink!











Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar