søndag 20. september 2015

Pirat kake

Heihei!

Da var det tid for et nytt lite innlegg her på bloggen! I dag tenkte jeg å dele en kake med dere som jeg laget til en liten gutt som hadde bursdag! Han ønsket seg nemlig veldig gjerne en pirat kake til bursdagen sin, så da måtte jeg jo nesten lage det!

Kaken er en vanlig sjokoladekake som jeg har dekket med MMF. Til skattekisten brukte jeg fondant som jeg lot stivne. For at fondanten skal stivne må den lufttørke i minimum 2 dager. Det kan gå på en natt også, men du vil merke at den lett kan knekke sammen da. For selve skattekisten brukte jeg utstikkere til et mini pepperkakehus jeg har. Du kan selvsagt måle opp med papir, linjal og blyant også, men hvis du har utstikkere er dette den lettvinte måten å gjøre det på.

Til skipet måtte jeg derimot lage mine egne stensiler. Det hender at jeg må gjøre dette, da pleier jeg å finne et bilde på nett som jeg liker og så legger jeg hvit papir over tegningen og tegner av. Etterpå klipper jeg ut stensilen og ligger over utkjevlet fondant. Jeg bruker så en skarp kniv til å skjære ut formen i fondant. Til skipet måtte jeg lage to slike former før jeg monterte 2 pinner i mellom dem og limte sammen så det blir en slikkepinne når den er stivnet. Dette gjør at jeg kan montere skipet foran på kaken uten at det faller ned.

Helt til slutt kjevlet jeg ut litt mer MMF og hadde rundt kaken som bølger.

Dette er en lett kake å lage så her er det bare å prøve seg frem. Alt du trenger er din favoritt sjokoladekake dekket med din favoritt smørkrem. Du trenger hjemmelaget MMF (oppskrift finner du her på bloggen). Fondant og konditor gele farger kjøpt i hobbybutikk eller på Jernia/Walendal/Kitchen. Pinner brukt til cakepops og eventuelt stensiler eller pepperkake utstikkere. Har du dette er det bare å slå seg løs! Er bare fantasien din som kan sitte grenser her!

Håper du likte kaken min, og kanskje du har lyst å lage en selv også? Gi gjerne en lyd tilbake om hva du synes!

Til neste gang...






Think Pink!












Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar