søndag 17. desember 2017

Bursdagskake med vinter tema

Oi! Nå er det alt for lenge siden sist jeg har skrevet noe her inne! Men hvis du følger meg på Instagram, så vet du at det skjer mye på bakefronten hver uke uansett! Men nå er jeg her i hvert fall, så hei alle sammen. Kjekt at nettopp du tok turen innom i dag!

I dag tenkte jeg å dele en kake som jeg lagde til min kusine sin bursdag! Egentlig har hun ikke bursdag før lille, lille julaften, men vi har alt feiret den med førjulskos på hytten deres! Så uten stemme og et skadet kne har jeg stått på kjøkkenet og mikset sammen denne lille kaken her! Og hvis du kjenner meg godt vet du at null stemme ikke betyr at jeg ikke synger Disney sanger av full hals mens fondanten kjevles ut og kaken smøres med krem! Så til alle dere naboer som måtte ha hørt mitt jammer beklager jeg på det sterkeste dette!

Min kusine ønsket seg en red velvet kake i år, som jeg syntes passet helt perfekt med temaet mitt denne gang! Jeg hadde fått frie tøyler, så hun ante ikke hva hun hadde i vente! Siden vi skulle feire bursdagen hennes på den nyoppussede hytten deres, tenkte jeg at kakene nesten måtte stå i stil til den! Og siden det har lavet ned med snø de siste dagene, måtte den jo bære preg av dette. Men samtidig skulle dette være en bursdagskake, så ingen julenisser eller reinsdyr fikk være med denne gangen! Kaken ble derfor pyntet med fantasiblomster, julekuler av fondant, sukkerperler og snøfnugg lagd av cake lace! Kaken ble trukket med rosa mmf! Oppskrift på både mmf og red velvet finner du her på bloggen. I dag tenkte jeg å dele med dere hvordan jeg lagde julekuler til kaken!



'

Fondant julekuler
 

Farg fondanten i ønskede farger.
Del så fondanten opp i like store deler.
Jeg valgte å måle hver del på en vekt!
De største kulene veier 8g, de mellomste 3G og de minste var for små til å måles!



Rull ut kulene og la de tørke en liten stund.
Bruk så spiselig glitter eller shimmer for litt glans.



Ha de på kaken slik som du selv ønsker.
Bruk gjerne litt spiselig lim for å lime de!


Det var altså kaken denne gang! Håper du likte den!
 
 
 


Think Pink!












Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar