søndag 30. september 2012

Konfirmasjonskake

Heisann!

Ja så ble det på nytt et stort mellomrom mellom mine blogg innlegg! Men til mitt forsvar har jeg da vært sykemeldt i 2 uker med influensa/halsbetennelse/lungbetennelse. Bare til å velge, jeg har hatt det! Så man kan vel trygt si at jeg ikke har vært helt i form til å blogge. Men som med alt annet man kan bli avhengig av så er jeg nå begynt å kjenne på abstinensene her for både baking og blogging. Så nå kaster jeg meg på nytt ut i dette store verdensnettet vårt! Og i dagens stup har jeg tenkt å ta for meg en konfirmasjonskake jeg laget for en tid tilbake.

Kaken er en helt enkel og grei Red Velvet Cake, fylt med ostesmørkrem og dekket med MMF. Etterpå er den pyntet med fondant roser i hvitt. Etterpå har jeg glittret til alle rosene med rosa spiselig glitter. Jeg har også fått tak i spiselig maling så jeg bestemte meg for å lage noen små fantasiblomster som jeg malte rosa. Fordelen med spiselig maling er jo at man kan gjøre nettopp det jeg gjorde. Lage flere unike detaljer på kaken. Enten det er blomster eller figurer man maler. Ulempen derimot var at det tok så lang tid før malingen stivnet slik at da jeg løftet på blomstene kom det fingermerker på dem så jeg måtte male dem på nytt etter at de var lagt på kaken.

hvis du ser nøye etter kan du også se at jeg har for første gang prøvd å lage rutete putemønster. (Jeg aner ikke hva dette heter på fagspråket! Jeg er jo ikke utdannet! Men satser på dere forstår hva jeg mener!) Jeg har pyntet dette mønsteret med hvite spiselige pyntekuler for å gi den det lille ekstra!

Kaken er laget til min kjære veninne Cassie sin søsters konfirmasjon. Jeg har alt laget flere kaker for Cassie. Blant annet både dåpskake til hennes datter, bursdagskake og ikke minst bryllupskake til henne og mannen! For dere som kjenner meg og Cassie så vet dere alt om oss, men for dere andre så kan jeg da fortelle at meg og Cass ble bestevenner alt på videregående og har hengt sammen i tykt og tynt siden da! Historien om hvordan vi ble kjent er egentlig ganske morsom, men også veldig lang! Men jeg kan da ihvertfall nevne at i historien tilhører det både en dagbok, en tur til Praha, en ny skole og klasse etterfulgt av klassetur og ikke minst en ekstra stor dose (fjortis)HUMOR! Så når da lille Cassie spør om jeg kan lage en konfirmasjonskake for henne kan jeg jo selvsagt ikke si nei!!! For oss som feirer konfirmasjoner vet vi at dette er et veldig viktigt og stort øyeblikk i ungdomstiden. For noen er det på grunn av gavene og festen for andre er det selve opplevelsen og fornyelsen av troen. Uansett grunn så er dette en stor dag ikke bare for konfirmanten selv, men også for resten av familien. Konfirmasjonen er jo i seg selv et lite sprang mot det voksne livet, og skal feires med stil! Feiringen består som oftest av en eller annen type midda sammen med familien etterfulgt av desserter og kaker. Det er på denne dagen viktigt at alt er slik man ønsker og ikke noe kan være halvferdigt. Så i en slik setting er det jo selvsagt viktigt at kaken passer inn med temaet! Det var derfor viktigt for meg at konfirmanten forklarte tydelig hva hun ønsket på kaken sin, slik at jeg kunne lage den til slik som hun ønsket og så den for seg. Dette er noe jeg ikke alltid synes er like lett, for man kan aldri være sikker på at det du ser for deg er det som den andre også ser for seg! Men resultatet av kaken ble som du kan se, en skikkelig jentete kake til en søt og snill prinsesse, på den store konfirmasjonsdagen! Håper du likte kaken!


 
Gratulerer så mye med dagen Valeria! Hipp hipp hurra!



 
Think Pink!
 







 
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar